*

Thursday, 21 April 2011

berhati..hati..

Salam..
N3 ini bukan nak memperkatakan perkara tidak elok tentang restoran ni. Apa yang akak nak katakan cuma kita kenalah berhati-hati bila berurusan dengan kedai-kedai yang popular..tidak kiralah restoran ke, pasar raya ke. Sudah kerap kali juga akak terdengar rungutan orang di sekiling akak, berlaku kes yg begini..

Siapa tak kenal "Restoran Sekincan"kan. Memang tengah popular sekarang ni.kawan-kawan dok promote..asik cerita pasal restoran ni. Beberapa minggu lepas..kami berdua pergi nak try rasa keenakan masakan di restoran sekincan yang selalu di sebut kengkawan.

Pada akak biasa aje..takde apa istemewanya. yang istimewanya..tang ni ah..
bila dapat bil..makanan yang kita tak oder dan tak makan pun masuk dalam bil kita. apa cerita..
Nasib baik..akak tanya papa berapa jumlah yg dia bayar..kenapa jadi mahal sangat.kalau kita dah biasa makan..kita dah boleh agak lebih kurang harganya. bila rasa ada sesuatu tak kena akak semak bil..rupanya betul ada yang tak kena..


ikan pari tak oder pun..camna boleh masuk dlm bil.ada unsur nak menipu laa tu..
bila komplen..tersengeh nak refund. 



23 comments :

  1. uihhh...sdap nyerrrrr :) lapor rase

    ReplyDelete
  2. ish...ade ke cmtu niaga?akk..mmg klo pg mkn kedai ni kita kena tgk resit..itulh perangai dil walaupun org nmpk fussy..hihi...

    ReplyDelete
  3. memang patut pun selalu perhatikan bil
    kadang2 mereka ni suka hati je buat resit

    ReplyDelete
  4. huh...memang tak suka benda macam nih. kaut untung atas kesusahan orang lain

    ReplyDelete
  5. salam ziarah...singgah terus terasa lapar pulak...

    ReplyDelete
  6. bahaya gak klu sambil lewa dgn hal2 bil nie...ape jer diorg nie...bisnes benda halal pun ada niat nk menipu....

    ReplyDelete
  7. azwa..
    akak pun lapo..:)

    ReplyDelete
  8. ummi..
    betul ummi..lenkali kita kena hati2..

    ReplyDelete
  9. tehr..
    kekadang2 staff yg buat hal camni..boss dia tak tahu menahu..

    ReplyDelete
  10. ye ida. diarang cam tak reti hukum plak..

    ReplyDelete
  11. sumanje..
    nak ajak mkn bendanya takde plak.:P

    ReplyDelete
  12. auctions..
    org sekarang berniaga pk nak untung saja..yg lain tolak ketepi..

    ReplyDelete
  13. SILA LAPOR PADA HAL EHWAL PENGGUNA UNTUK TUNDAKAN LANJUT

    ReplyDelete
  14. tu laa, sy pun peka dgn bil. our money kan?

    ReplyDelete
  15. wahh...
    noted kak.



    biar betul dorang ni..

    ReplyDelete
  16. nasib la akak tanya kn.kalo x melayang duit mcm 2 jer

    ReplyDelete
  17. yea kak yon bkn restoran..pasaraya terkenal pun selalu mcm tu..

    ReplyDelete
  18. come..
    taklah sampai nak ngadu.perkara kecil diarang tak layan.kita selesai sendiri ajelah.

    ReplyDelete
  19. matjoe..
    betul tu..nak cari duit bukan senang kan.takan tak pasal2 nak bg ke diaorg pulak..:)

    ReplyDelete
  20. kambeng..
    diut melayang..sayang..;)

    ReplyDelete
  21. azlina..
    lina..pasarraya besar yg kena lebih bhati2..kesilapan kerap berkalu..staff tu buat kerja smbil main2..pastu klik2 2x..:(

    ReplyDelete
  22. Salam..

    Ustaz Love pun ada pengalaman mcm tu gak.. yg tak order dihantar, yg kita order, dia tak buat.. semua tu puncanya sbb pelayan dia warga asing.. kita order pun dia sengih2 je.. ingatkan sengih sebab faham.. hehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..