*

Saturday, 27 July 2019

Matahariku

Assalamualaikum...
Morning walk ambil angin pagi..
Rasa segar badan dan pernafasan..dapat menghirup udara pagi yang masih segar..


Alhamdhulillah.. matahariku muncul lagi...
Sangat beryukur dapat melihat kemunculan matahariku setiap hari,
Kerana Allah masih sayang lagi..di beri lagi peluang untuk menginsafi diri...


Merenong matahari lama2 membuatkan hati merasa  gerun dan gementar, sayu dan hiba. Pemandangan yang hanya boleh di lihat sementara saja.. kerana bila2 masa saja Maha Penciptanya boleh menghilangkan pemandangan itu dari kita.. Subhanaallah..

Firman Allah s.w.t yang bermaksud "Dan kepada akulah ( Allah ) sahaja hendaklah kamu merasa gerun dan takut bukan kepada sesuatu yang lain "
( Surah Al-Baqarah - Ayat 40 )


Semoga Kau tunjukkan kami jalan yang lurus. Iaitu jalan yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan ( jalan ) orang-orang yang Engkau telah murkai dan bukan pula ( jalan ) orang-orang yang sesat. ( Surah  Al-Fatihah ayat 6-7 )



Nampak ranting kayu dah bersusun ni.. ada rasa nak bako ikan pulak, buat santapan tengahari nanti. Tapi bako dalam oven ajelah...hehe

8 comments :

  1. dpt melihat matahari setiap pg setiap hari.. nikmat Tuhan mn yg kau dustai...

    ReplyDelete
  2. Bersyukur la kakrose kan dapat kita nenikmati keindahan lagi

    ReplyDelete
  3. Nonton Bola Online Streaming Bola Live Yalla Shoot TV Malam Hari Ini Cara Nonton Bola Online Live Gratis. Nobar Streaming Bola Live Siaran Langsung Sepak Bola Yalla Shoot TV Kualitas HD

    #bola #streaming #live #yalla #shoot #liga #hari #yalla shoot #malam #malam hari #shoot tv #bola live #bola online #streaming bola #online #streaming bola live #yalla shoot tv #live

    www.NOBARTV.top

    www.NOBARTV.top

    www.NOBARTV.top



    Nonton Bola Online Streaming Bola Live Yalla Shoot TV Malam Hari Ini Cara Nonton Bola Online Live Gratis. Nobar Streaming Bola Live Siaran Langsung Sepak Bola Yalla Shoot TV Kualitas HD

    #bola #streaming #live #yalla #shoot #liga #hari #yalla shoot #malam #malam hari #shoot tv #bola live #bola online #streaming bola #online #streaming bola live #yalla shoot tv #live

    www.Lihatbola.live
    www.Lihatbola.live
    www.Lihatbola.live



    Nonton Film Streaming Movie Layarkaca21 Lk21 Dunia21 Bioskop Cinema 21 Box Office Subtitle Indonesia Gratis Online Download - Layarkaca21 Box Office Cinema21 Bioskop Terlengkap Terbaru

    www.Layarkaca21indo.com
    www.Layarkaca21indo.com
    www.Layarkaca21indo.com



    Nonton Film Streaming Movie INDOXXI Layarkaca21 Lk21 Dunia21 Bioskop Cinema 21 Box Office Subtitle Indonesia dan English Gratis Online Download - INDOXXI Box Office Cinema21 Bioskop Terlengkap Terbaru.

    Bioskopkeren, Nonton Movie 21, Dunia21, Lk21, Jurangan21, Nonton Film21, Indoxxi, Nonton streaming, Nonton Drakor

    www.Bioskopgaul.com
    www.Bioskopgaul.com
    www.Bioskopgaul.com

    ReplyDelete
  4. Kita berkongsi matahari yang sama

    ReplyDelete
  5. Indahnya ciptaan Tuhan...
    Bersyukur atas kurniaan Allah..
    Diberi usia utk menikmatinya ye kak rose..

    ReplyDelete
  6. Kakrose rajin memasak..pergi morning walk nampak ranting pun boleh terfikir nak masak ikan bakar ya.. :)

    ReplyDelete
  7. Salam.
    Rajin-rajin la menulis. Rindu dah lama kita tak menziarah macam dulu

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum..
    Salam ukwah dari saya untuk anda..



    Jom follow blog saya lansung klik profil

    Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
    Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
    Komen yang baik2 sahaja ye..
    Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..

    Terima kasih sekali lagi..ya

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..