*

Wednesday, 31 May 2017

Sambutan Hari Ibu

Assalamualaikum..
sebenarnya cerita ini dah basi..
bila akk buka draft elok jer gambar ni parking kat situ..dah standby nak di paparkan dan tinggal nak buat karangan. akk pun cepat2 buat karangan ringkas sementara mood nak mengarang dah datang..hihihi

Sempena sambutan hari ibu tempoh hari..*jangan kecam akak ye sebab ada setengah orang kata tak perlu lah nak sambut hari ibu bagai..kerana setiap hari adalah hari ibu. tapi bila ada anak2 yang nak meraikannya tak mampu akk nak menolak dan berkata tidak..sekurang2nya adalah satu hari dalam setahun mereka meraikan ibu merekakan! si Ibu pun merasai dirinya di hargai olih anak anak..*  :)

akk mencadangkan pada en. papa nak pergi JJCM..
tanpa di sangka en. Papa setuju dengan cadangan akk nak makan kari /asam pedas kepala ikan kat Melaka. Kebetulan di rumah pun takde sesiapa kerana cikpuan ada trip ke Melaka bersama geng ofis dia. Maka en.papa kata, apa kata kita terus keJB JJCM dan bersantai beberapa di sana..

okey ler tu..pucuk yang di cita..ulam datang menyerah diri..hehehe
Sampai JB pusing2 cari tempat penginapan..tersinggah di The Puteri Pacific JB.
en. papa main booked aje..katanya senang bila dah ada tempat nak menginap. checkin lewat sikit pun takpe.Tak tahu nak kemana..kami patah balik singgah ke JPO. Apa nak di buat lagi dah sampai sana kan..lepas cuci mata takkan nak tengok saja..cucilah sampai puas hati..



 Lepas checkin hotel kami di beritahu ada di sediakan hitea sempena sambutan hari Ibu...charge sudah termasuk dalam package harga bilik untuk semalam..
















banyak menu yang di hidang..tapi tidak semua yang kami boleh makan..orang kampung ler katakan..selera pun cara kampungkan..;)



En. Papa kekononnya nak belanja akk makan malam direstoran hotel. bila request kat kaunter..rupanya makan malam memang dah termasuk dalam package..
alhaamdhulillah..takyah susah susah..

Nampaknya kami ni bertambah2 sihatttt nya...hahaha
kena kurangkan sikit JJCM nampaknya..




antara juadahnya yang enak belaka..

Sebelumnya anak2 memeriahkan hari ibu dengan kejutan demi kejutan..lepas sorang sorang..hihihi



kejutan dari Puan Siti Izaura.



kejutan dari puan Noraidah



kejutan dari Puan Nadia

kejutan dari Puan Hani Sazila..


terimakasih kepada semua yang memberi..semuga kalian di berikan kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki, mendapat kebahagian di dunia dan juga akhirat..
Aamiin..

16 comments :

  1. Alhamdulillah. Oh makanan saja...yums

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak semua yg di makan Anis

      Delete
  2. Alhamdulillah... sekarang masa senggang untuk berdua-duaan dan waktu untuk anak-anak memberikan kebahagiaan buat KY suami isteri. :)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..
    Murah rezeki KY..
    Seronok tengok KY dgn en papa..
    Harap saya dah pencen nanti pun nak mcm ni..

    Selamat berpuasa dan beribadah dibulan ramadhan KY..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa Norhayati..insyaallah muga tercapai apa yang yati harapkan..

      Delete
  4. Selamat berpuasa dan melaksanakan ibadah2 lainnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih..selamat berpuasa juga buat WP

      Delete
  5. ANAK2 YG PENYAYANG MNGHARGAI IBUNYA NAN SEORANG..SEDAPNYA MKN SAMBIL JLN2 KAT MELAKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdhulillah PI..semuga mereka kekal begitu..aamiin

      Delete
  6. Amboi KY banyaknya hadiah. Saya dapat kek & bunga dari anak2. Memang bila meraikan hari ibu ini kita tak ingat pun nak contohi adat yang buruk.Macam rai harijadi jugalah. Walaupun ada pro & kontra tapi dah berpuluh tahun biasa merai dan dirai..oleh anak2 pula tu..memang sangat membahagiakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Mala, bkn niat nak ikut adat siapa..janji perbuatan tu elok apa salahnya kita buat..

      Delete
  7. wahhh smpi ke JB gituuuu.... byk dapat hadiah tuuuu ;-)

    ReplyDelete
  8. Romantik jugak En Papa rupanya ye....
    Untunglah org tu dpt makan sedap sedap. Lain kali ajak saya sekali KY hihi...

    Pergi JPO dapat apa KY?

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..