*

Thursday, 3 November 2016

Manfaatnya menanam pokok


Assalamualaikum..
Apa yang ky buat ialah tidak akan menyembur racun perosak. Tanpa racun perosak kita boleh share apa sahaja yang ada..


13 comments :

  1. Tampak remeh tp pahala berganda2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya mudah nk dpt pahalakan..

      Delete
  2. BESAR GANJARAN PAHALA RAJIN BERTANAM POKOK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selama ini yang kita x pernah tahu..

      Delete
  3. alhamdulillah.. dapat banyak pahala kan Kak Yon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya macam nk tanam pokok buahan kat tepi rumah. Kita x dpt mkn pun takpe..biar tupai burung atau apa saja yg mkn

      Delete
  4. Itulah Yon banyak dari kalangan kita tak tahu bahawa menanam pokok ini satu sedekah. Satu masa dulu ada juga orang yang menegur kenapa saya suka membuang masa dan duit dengan pokok tapi mereka tidak tahu dan tidak nampak dengan mata kasar disitulah saya dapat kegembiraan, keceriaan dan ketenangan hidup seharian. Dengan menanam ini juga saya dapat berkongsi manafaat tanaman dengan manusia, haiwan dan juga alam semesta. Jom tanam KY!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Mala..sesibuk mana pun ky tetap adakan masa untuk bercucuk tanam.tak kisahlah kalau pokok mati tanam semula..kegembiraan dn ketenangan tersendiri tidak dapat di cari di tempat lain..kita2 yang melaluinya saja dpt merasainya menafaatnya..

      Delete
  5. alhamdulillah..boleh dpat pahala berpanjangan bila kita menanam pokok ni.. ada tanam, cuma lepas ni mgkin boleh perbanyakkan.. tq kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye Atie..lpas tahu perkara ni kena banyakkan tanaman di sekelilling rumah kita..

      Delete
  6. JM pun tanam x sembur racun perosak

    ReplyDelete
  7. betullah kak yon memang banyak manfaat tanam pokok

    ReplyDelete
  8. Pahala tanpa sedar ye KY. Orang sebelah rumah saya suka menanam pokok KY. Pokok mangga dengan pokok belimbing depan rumah dia punyalah lebat berbuat. Saya nak buat sambal belacan main ambik jer haha....
    jeles jugak dengan pahala dia tu....

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..