*

Monday, 5 September 2016

Farra Fauzana

Assalamualaikum..
Sesiapa pun yang berada di tempat mereka terutama ibubapa..tentu merasa teramat sedih dengan perkara yang melibatkan maruah anak2 kan..
Tapi benarlah bahawanya.. kita hanya merancang..Allah juga ada perancangan menentukan kehidupan kita. Soal jodoh, ajal maut Allah sahaja yang tahu..
Perancangan celebriti Farra Fauzana yang akan bernikah pada 17 sept 16 ini di batalkan kerana sebab tertentu yang Farra dan keluarga sahaja yang tahu..
Ky telah mendapat kad undangannya pada  2 minggu lepas..




 Sejarahnya.. ky ni bukanlah saudara jauh atau saudara terdekatnya. Kami di zaman muda pernah menjadi jiran baik. Ky juga pernah berkerja di tempat yang sama dengan ayahnya. Farra dan bondanya juga sering menumpang  kereta papa berulang alik ketempat kerjanya dan Farra di hantar kerumah datok neneknya yang kebetulan dekat dgn tmpt kerja papa. Masa tu..kalau tak silap ky bonda farra membayar secara bulanan..
Setelah puluhan tahun berpisah kerana berpindah rumah dan bertukar kerjaya..kami berjumpa semula. Masa tu Farra tengah popular dengan rancangan melodinya. Beberapa kali juga berkunjung ke rumahnya..begitu juga sebaliknya..* tapi tak pernah berjumpa Farra pun.. kami menjadi rapat semula dan perkembangan Farra pun kami tahu melalui ibu ayahnya. Farra pun masih ingat..siapa yang selalu mendukungnya semasa dia kecik dulu..
ada sekali tu..kami buat kenduri..jemputlah mereka sekali. farra tanya  bila waktu yg tak ramai tetamu datang? beliau nak datang..
bila ky beritahu waktu2 yang orang tak ramai datang..sekali tu ramailah pulak orang.. langsung beliau tak jadi turun kereta dan takjadi datang..
Berbalik pada pembatalan majis pernikahan beliau..tidaklah banyak yang ky tahu. Berdasarkan pada mesej yang di beritahu kepada kami.. itulah yang sebenarnya.. 
Tidak lah perlu kita mengandaikan begitu begini..kerana semuanya sudah ketentuan Allah.
mungkin ada hikmah di sebalik kejadian..
Semuga Farra akan bertemu jodoh secepat mungkin dengan lelaki yang Soleh..Aamiin..


11 comments :

  1. barangkali ada yg terbaik sdg menunggu dia... who knows?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin juga..Allah saja yang tahu..

      Delete
  2. UJIAN UTK FARRA N KELUARGANYA PASTI ADA HIKMAH DISEBALIKNYA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk dpt yg terbaik.perlulah melalui pelbagai ujian dulukan..

      Delete
  3. bukan jodohnya KY, kita hanya merancang Allah jua yang menentukan, semoga fafau sekeluarga tabah dengan ujian ini.

    ReplyDelete
  4. 'Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul'...

    Semoga mereka menemui jodoh terbaik yang telah Allah tetapkan.

    ReplyDelete
  5. Tulah KY malam tadi laki saya bagi tahu Fafau tak jadi nikah. Dia tu rajin baca paper bininya pulas malas membaca hihi...

    Bila dia ckp tu tetiba saya teringat KY punya jemputan kawen. Kiranya rapat jugak KY dgn keluarga Fafau ni yeh.

    Yelahkan KY, sapa pun tak nak benda gini berlaku.Dah katanya belum jodoh. Dah tertulis nama kat kad pun belum tentu jadi...Allah yg maha mengetahui...

    ReplyDelete
  6. Mungkin ada hikmahnya mereka tak jadi kahwin walaupun tinggal seminggu lebih aje lagi dan kad pun dah dihantar kepada tetamu.

    Lama sungguh nak dengar khabar Fafau ni nak kahwin tapi tiba-tiba pulak tak jadi. Adalah sebabnya tu yang kita tak tahu.

    ReplyDelete
  7. Harap fara dan keluarganya sabar mengahadapi ujian ni...mungkin ada hikmah di sebalik semua ni...tapi saya bangga betol dgn keputusan Fara buat...

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..