*

Friday, 26 August 2016

Tazkirah Jumaat

Assalamualaikum..

Dari Abu Hurairah RA katanya, Nabi SAW bersabda : "akan masuk ke syurga orang-orang yang hati mereka seperti hati burung yakni benar-benar berserah dan percaya kepada jaminan Allah pada dirinya ".
 (Hadis Riwayat Muslim)




Pemandangan di Sekolah Menengah Sains Telok Intan. 

Ingin belajar mendidik hati ini seperti hati burung..
Mampukah??

15 comments :

  1. boleh cuba didik hati semurni hati burung insyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah..harus kita mencuba..

      Delete
  2. InshaAllah KY..
    Semoa hati kearah itu..

    Burung ini setiap pagi akan keluar mencari rezeki petang hari tetap pulang kesarang, walau apa pun rezeki yg dia dapat hari tu kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak perlu nak fikir untuk mencari dan menyimpan bekelan reseki dihari esoknya..pasrah jer..

      Delete
  3. Nak buat apa ke sekolah tu KY? Takkan nak anto anak masuk sekolah kot hihi....

    Tawakkal ala Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok cucu sulong yg belajar kat sana..

      Delete
  4. segala puji dan puja hanya untuk Allah :')

    cuba la dengan sebaiknya dari langsung tidak mencuba :)

    ReplyDelete
  5. Bukan mudah mendidik hati ni KY
    Tapi kita sebagai hambaNya kena sentiasa berusaha.

    ReplyDelete
  6. Tawakkal spt burung...keluar pagi dgn perut kosong penuh keyakinan bhw rezeki dari Allah ada untuknya..
    Malu kat burung....

    ReplyDelete
  7. Tawakkal spt burung...keluar pagi dgn perut kosong penuh keyakinan bhw rezeki dari Allah ada untuknya..
    Malu kat burung....

    ReplyDelete
  8. InsyaAllah... kalu sentiasa inhin berubah...boleh..

    ReplyDelete
  9. InsyaAllah... kalu sentiasa inhin berubah...boleh..

    ReplyDelete
  10. insyaAllah berubah untuk kebaikan

    ReplyDelete
  11. Entahlah terdaya atau pun tidak. Tapi kalau hendak berubah ke arah kebaikan, mestilah seribu daya berusaha!

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..