*

Wednesday, 17 August 2016

kakyon ber reunion

Assalamualaikum
Selamat sejahtera buat semua..

Mengenang semula sambutan Aidilfitri lalu. 
Merakam kenangan bersama sahabat satu department semasa kami bertugas di Johnsons & Johnsons Shah Alam yang berkunjung kerumah ky sempena Aidilfitri lepas. Jangkaannya nak adakan reunion..macam orang2 sekarang buat... nak mengingatkan dan mengeratkan semula hubungan silaturohim yang terputus sejak puluhan tahun lalu kerana memasing telah membawa haluan sendiri. Ada yang telah berkahwin..menjadi suri rumah sepenuh masa..ada yang menukar kerjaya..ada yg menjadi ahli perniagaan dll. tapi.. ramai yang tak dapat datang..maklum masing2 ada komitment lain yang lebih penting..

walaupun tak ramai yang datang..meriah jugaklah dengan geng yang havok zaman dulu2..hihi..
 Sebenarnya sejak ky berhenti dari bertugas dan membuka pusat jagaan kanak-kanak dan tadika..ky memang totaly lost contact dengan mereka.. dan dah tak ingat  siapa kawan2 semasa di sana. maafkan kakros ye kawan2..
bak kata salah seorang "anak buah" ky..kami kena tukar memori kad baru..

bila terjumpa semula seorang kawan di fb..maka berangkailah kawan2 yang lain terjumpa sekali..
Alhamdhulillah..masih ramai kawan2 lama yang masih ingat siapa diri ku ini..huhuhu









Me n Datin Murni. dulu beliau cool n sporting sangat..sampai sekarang pun masih gitu.. :)

Otai d JnJ, Normala..dulu ternmpk jer kelibat beliau melawat kawasan..kami dah seram sejuk..hihi

Tini n Rafidah.. dua2 pun cool. Displin kuat. Terimakasih kerana menjadi anak buah yang baik..thumb up buat mereka berdua..







walaupun lebih 20 tahun tak jumpa..kemesraan masih seperti dulu. bila di ingat2 balik masyaAllah.. Allah memberi peluang untuk kami berjumpa semula untuk saling bermaafaan * maklum dalam satu department kepala2 tak sama kan..bertelagah dan bermasam muka perkara biasa * inilah peluang untuk membersihkan segalanya. "anak buah" akak memang menggelarkan akak ni seorang yang garang dan tegas.. tapi itu semua semasa menjalankan tugas saja. di luar mak boleh jer nak bertepuk bertaporr..hehehe





26 comments :

  1. WAH SERONOKNYA REUNION BERTEMU RAKAN2 LAMA YA KY

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronoknya takbleh nak gambarkan PI :)

      Delete
  2. Cantiknya rumah KY. Eh...reunion best kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakaseh Anis. memang seronok..terasa berada dizaman itu..

      Delete
  3. bestnya aunty dpt jumpa kawan2 lama ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak menjangka dpt berjumpa meeka semula..

      Delete
  4. Seronok nya bertemu rakan lama kan...mesti meriah dan tak cukup masa nk berbual tentang diri masing2.Kawan sekolah saya pun bakal ada kn majlis RU 10/12 ni tapi sampai skg saya lum daftar hadir lagi.

    ReplyDelete
  5. Seronok nya bertemu rakan lama kan...mesti meriah dan tak cukup masa nk berbual tentang diri masing2.Kawan sekolah saya pun bakal ada kn majlis RU 10/12 ni tapi sampai skg saya lum daftar hadir lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terasa suntuk sangat tak cukup masanya. cerita tak habis bersambung kat rmh orang lain pulak..heheh

      Delete
  6. Seronoknya dapat menjalin kembali ukhwah... :)

    pstttt : bilalah nak dapat jumpa KY agaknya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul Kakcik..
      ramai kawan..tak kisahlah di maya ke..reality ke..terasa meriah hidup kita.. yg ntah beberapa lama lagi..

      Delete
    2. kakcik moh ler dtg keteratak akak..

      Delete
  7. Bestnya KY..
    Dapat jumpa kawan kerja lama kan..
    Pastu dah 20 tahun tak jumpa..
    Banyak yg hendak dibualkan tentang keluarga anak cucu tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best Yatie..
      memula tak reti nak mulakan perbualan..dh dpt rentak..berderai2 lah ketawa mengenang kisah dulu2..

      Delete
  8. KIRA MCM JEJAK KASIH BERTAUT KEMBALI YE KAK ;-)

    ReplyDelete
  9. Jejak kasih selalu sedeh2 kan..ni gegak gempita rumah dibuatnya..hihi

    ReplyDelete
  10. Seronokkan KY dapat jumpa kawan lama. Mesti banyak yang disembangkan tu. Tapikan KY, saya nampak langsir baru hihi..... Cantiklah warna pepel tu, gu pulak dengan putih...mmg perghlah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai tak cukup masa nyembang. yg di sembangkan selepas terpisah tu masing2 buat apa..berminat nak tahu apa seterusnya pengalaman kehidupan kawan2 selepas berpisah..hehe
      ky rasa mcm gelap dn sempit rmh nie..tak ceria mcm dulu. rupanya langsir memainkan peranan utama selain perabut untuk rmh nmpk ceria dn lapang..

      Delete
    2. Memanglah ....tapi saya suka warna pepel tu cantik!!!

      Delete
  11. Bestnya kak dapat jumpa kawan-kawan lama. Seronok mengimbau masa lalu. Lama juga tu tak berjumpa ya. Mesti macam-macam nak diceritakan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pertemuan yg menceriakan semula kehidupan ky yg dah mula suam2 ni MD..;)


      Delete
  12. Bestnye jumpa kawan2 lama, terimbau kenangan lama...;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann Cikna..best sesangat..

      Delete
  13. Mesti riuh rendah suasananya . Ada yg x nak balik tak ? ... Heheheee ...

    ReplyDelete
  14. seronoknya boleh reunion jumpa balik kawan2 lama yang rapat dengan kita dulu. cantik rumah kyon

    ReplyDelete
  15. seronoknya boleh reunion jumpa balik kawan2 lama yang rapat dengan kita dulu. cantik rumah kyon

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..