*

Tuesday, 2 February 2016

Apabila harga petrol turun..

Assalamualaikum
Bismillahirrohmanirrohiim..


Disurun turun..tak turun turun! Heishhh!!!!




25 comments :

  1. Jadi kita tahu apa kesimpulannya..PC tidak mahu menyalahkan peniaga...bila ditanya kenapa semua naik alasannya kerana harga minyak naik...sekarang harga minyak turun kenapa tak turun sebab berniaga tak ada untung...sebenarnya apa...*senyum kelat sambil berlalu pergi dengan hati yang walang*

    ReplyDelete
  2. Darah kita yg naik tak turun2 ye kyon hahaha..
    Bertabahlah rakyat marhean macam kita ni kyon :)

    ReplyDelete
  3. Yg berdesis mestilah kita para pengguna KY
    Tunggu bilalah nak turun tak adanya makin mahal dek tambahan bayaran GST adalah..

    ReplyDelete
  4. harga minyak turun, tapi kos sara hidup tetap naik. acaner tu

    ReplyDelete
  5. takdenya barang nak turun

    ReplyDelete
  6. pantang minyak naik sedikit harga barang naik banyak tapi bila sebaliknya jgnkan banyak nk turun sikitpun xder kan...kita mengeluh saja urut dada..

    ReplyDelete
  7. Harga akan turun bila seseorang tu...siapa nak jwb?
    Klau tak ada GST nanti orang2 perkhidmatan awam tak ada gaji.

    ReplyDelete
  8. kan??time naik je diaorang peduli...penting kan diri betul la..

    ReplyDelete
  9. jangan berharap la peniaga nak turunkan harga makanan atau barangan..

    ReplyDelete
  10. gitu la lumrah hidup ni kak...sekarang yg turun hanya hujan je tu pon dah jarang2 maklum la musim2 panas camni...time nak naik laju je diorang tapi bila nak turun jangan harap diorang nak peduli...yg pebting untung katenye

    ReplyDelete
  11. begitulah lazimnya kan KY, pengguna juga yang terus terbeban, tak ada penguatkuasaan langsung .. nak untung berlebihan je :(

    ReplyDelete
  12. Memang tidak nampak penurunan gayanya. :(

    ReplyDelete
  13. Tak ada harinya diaorang nak turun. Kat tempat saya makin melambung lagi ada..beli sotong kat pengkalan dekat rumah, jual harga market kat kita, tanya kenapa mahal...selamba dia jawab..ikut pasaran KL..boleh gitu jawab?

    ReplyDelete
  14. Lumrah kehidupan.... Minyak naik brng naik tp nape bila minyak turun brng pun xturun sama...???

    ReplyDelete
  15. susahnya bila dah naik harga...nak turun tu bila la pulak agaknya?

    ReplyDelete
  16. hanya mampu bersabar dalam pasrah..walaupun dalam hati menyumpah...

    ReplyDelete
  17. Naik memang dorang suka... turun memang tak la.. masing2 biat diam ja..

    ReplyDelete
  18. Betul tu bila disuruh turunkan harga macam-macam alasan yang kita dapat.

    Nak naik cepat aje, turun mungkin tidak.

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum kak yon,
    Kat malaysia ni hanya air hujan je tak naik...yang lain semua naik hehehe..

    ReplyDelete
  20. tulah hakikatnya...kita ni pasrah ajelah kann..

    ReplyDelete
  21. harga petrol je lah turun yg lain bukan nk turun2 semakin naik adalah kak Yon huhuh

    ReplyDelete
  22. Tulah kan KY...bila minyak dah turun ni, patutnya yg naik tu turunkanlah jugak harga

    ReplyDelete
  23. Tulah kan KY...bila minyak dah turun ni, patutnya yg naik tu turunkanlah jugak harga

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..