*

Friday, 22 January 2016

tazkirah

Assalamualaikum..



Daripada Anas RA bahawasanya Rasulullah SAW telah bersabda :
" Sesiapa yang suka di luaskan rezeki dan di panjangkan umurnya maka hendakalah dia mengeratkan silaturahim."


20 comments :

  1. Betul selain bersedekah inilah salah satu caranya.
    Betapa tidak ruginya mengeratkan silaturrahim kan KY

    ReplyDelete
  2. Terima kasih untuk peringatan ini, KY... :)

    ReplyDelete
  3. patut jadi amalan diri.

    ReplyDelete
  4. In Sha Allah.
    Nampak mudah tapi zaman sekarang ini ramai yang tak berapa ambil kisah.

    ReplyDelete
  5. eratkan silaturrahim..zaman skrang ni mcm susah nak buat jer..huhu..

    ReplyDelete
  6. Jangan sesekali putuskan silatulrahim tp tinggal dibandar besar ini kadang2 sibuk dengan hal masing2.

    ReplyDelete
  7. Assalam. Sangatlah benarnya..

    ReplyDelete
  8. in shaa Allah KY, semoga silaturrahim kita disini juga mendapat keberkatanNya..amiin.

    ReplyDelete
  9. KY bunga tu senang betul tumbuh, tau tau ada depan pagar rumah....cantik pulak bila tengok....

    Bila baca hadis tu tetiba pulak rasa nak pergi mengeteh dgn jiran tetangga KY hihi..

    ReplyDelete
  10. KY bunga tu senang betul tumbuh, tau tau ada depan pagar rumah....cantik pulak bila tengok....

    Bila baca hadis tu tetiba pulak rasa nak pergi mengeteh dgn jiran tetangga KY hihi..

    ReplyDelete
  11. Dengan berblog ni juga permudahkan kita bersilaturahim kan kak yon...

    ReplyDelete
  12. Kadang-kadang tu kita saja yang terhegeh-hegeh nak bercakap. Orang buat tengok tak tengok. Kita nak tegur sebab duduk berdekatan. Bila kita dah rasa takut nak tegur dia pula datang ramah-ramah. Kadang2 tak faham ya hati budi orang ni....

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum kakyon,
    Terima kasih atas peringatannya. cantik bunga tu..

    ReplyDelete
  14. AsSalam Kak Yon...terima kasih atas perkongsian yang bermanfaat ini..

    ReplyDelete
  15. Semoga kita semua dimurahkan rezeki oleh Allah. Amiiiin...

    ReplyDelete
  16. wslm kak yon. thanks atas perkongsian

    ReplyDelete
  17. wslm kak yon, cantiknya bunga tu

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..