*

Thursday, 31 December 2015

SELAMAT TAHUN BARU 2016

Assalamualaikum..
entry last tahun 2015..

Alhamdhulillah..insyaallah..tinggal beberapa jam saja lagi tirai 2015 akan melabuhkan tirainya..
dan terbukalah tirai tahun baru 2016.
harapan semuga kita berada didalam keadaan yang lebih baik dan dapat menjalani kehidupan dengan lebih baik.. di beri kesihatan dan kehidupan yang lebih sempurna di bumi Malaysia yang bertuah ini.



Buat makluman..beberapa  hari ini ky mungkin tak dapat bersiaran menjejak kawan2 semua. awal tahun dah bagi alasan   ky akan berada di Banda Aceh lagi.
Apa yang seronoknya kat Banda Aceh tu? sampai dua kali ky pergi.. tak sampai selang sebulan! hujung tahun 2015..dan di awal tahun 2016..

Pada ky biasa2 aje..cuma kesan sejarah rempuhan tsunami tu yang membuatkan ky terdorong untuk kesana dan membantu serba sedikit..insyaallah.
lagi pun kali ini..2 orang anak ky ikut sekali..

Nampak gaya nya tahun 2016 telah terancang banyak aktiviti ky bersama orang tersayang. Sementera badan masih sihat dan punya kudrat yang masih kuat..insyaallah tercapailah apa yang di impi dan dihajati.. 

Teringat zaman muda dulu.. bersusah payah berkerja..kekadang terpaksa membuat dua kerja dalam satu masa..seperti apa yang disarankan menteri di JPM..DATO AHMAD MASLAN. tetapi bebudak muda jaman ini kata tak releven buat 2 kerja dalam satu masa. kebanyakannya side income dari berniaga secara sambilan. zaman ini main henpon n layan media sosial lagi best kan! tapi jika kena gayanya layan media sosial pun dapat income per!..hihihi..

Berdikit2 berbelanja semata-mata untuk memastikan tabungan  keluarga terisi untuk masa hadapan. kita adalah apa yang kita rancang..tapi Allah yang tentukan.
fikir yang baik2..buat yang baik2..hasilnya nanti yang terbaik..insyaAllah..

Inilah berkatnya dan hasilnya bila tabungan penuh..di masa tua boleh di gunakan sebaiknya untuk kebajikan sendiri.. tanpa menyusahkan atau meminta sesiapa untuk merealisasikan impian kita..
ingat!
fikir yang baik2..buat yang baik2..doa yang baik2!!








18 comments :

  1. Selamat Tahun Baru Yon...

    ReplyDelete
  2. salam tahun baru n salam kenal :)

    ReplyDelete
  3. Selamat Tahun Baru 2016 KY...

    Semoga apa yang dirancang akan berjalan dengan lancar atas rahmat dan kasih Yang Maha Kuasa...

    ReplyDelete
  4. Hmm... bagaikan ada kasih yg tertinggal utk ke sana lagi KY
    Selamat menyambut 2016 KY

    ReplyDelete
  5. seronoknye dapat kesana lagi kak...kali ni jgn lupa share gambo2 ye...selamat tahun baru

    ReplyDelete
  6. saya pun sebenarnya teringin nak jalan-jalan tapi ibu_suri tak upaya. jadi, jalan-jalan tepi rumah jer...

    ReplyDelete
  7. Selamat tahun baru 2016 KY.

    ReplyDelete
  8. Selamat tahun baru kak..
    Semoga thn baru lebih baik dr thn yg kita tgglkan..

    ReplyDelete
  9. Selamat tahun baru 2016...

    ReplyDelete
  10. SELAMAT TAHUN BARU KY...NAK KE ACEH SEKALI LAGI YA..MOGA SLMT PERGI SLMT KEMBALI.

    ReplyDelete
  11. waaa, bestnya sambil buat kerja amal, dapat juga tengok2 tempat org, lebih2 lagi menziarahi tempat yg dapat mengingatkan kita tentang kemurkaan Allah..

    ReplyDelete
  12. selamat tahun baru dri kaknoor Yon

    ReplyDelete
  13. selamat thn baru kak yon .semoga dipermudahkan segala urusan dan perjalanan di Achah nanti ...

    ReplyDelete
  14. Rasanya belum terlambat lagi Mrs. A nak ucapkan selamat tahun baru juga buat KY
    Ya..setuju fikir yang baik-baik, doa yang baik-baik dan buat yang baik-baik. In Sha Allah semua akan jadi baik-baik sahaja.

    ReplyDelete
  15. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  16. Salam 2016 KY.... Bersyukurkan sangat kan KY, masih sihat, ada duit, dapat jalan jalan sambil beramal. Saya doakan moga KY sihat dan berbahagia bersama family tersayang

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..