*

Tuesday, 15 December 2015

Luahan Perasaan

Assalamualaikum..


Ter emo sikit hari ni..
Blog bukan tempat nak ber emo..okey!
Aku tahu itu !
tapi inilah medium yang aku ada..
untuk meluahkan apa yang aku rasa.

 susah nak dijelaskan pada orang yang tak boleh dengar nasihat..
Orang yang sangat pentingkan diri..
Orang yang perasaannya lebih menguasai akal fikiran..
Oràng yang tak pernah cuba fikirkan perasaan orang lain..

Cubalah jangan mencari kesalahan orang lain..
 fikirkan apa kesalahan sendiri..
Jangan ambil kesempatan di atas kelemahan orang lain..
Mentang- mentang lah KUASA ada di tangan kamu..
Apa..kamu tak terfikir ke?? yang ALLAH lebih berKUASA
Redha lah dengan apa yang berlaku..
Semua itu sudah ketentuanNya..

Jangan jadikan INSAN YANG LEMAH sebagai senjatamu..
Melemahkan MUSUH  kàmu yang sememangnya sudah lemah..
kasihanilah INSAN - INSAN LEMAH itu..
Dia tidak berdaya untuk berSUARA..
tidak berdaya juga untuk meluahkan apa yang DIRASA..
rasa rindunya yang membuak-buak..
terhadap insan yang di panggil EMAK dan ANAK!

Cuba letakkan diri kamu di tempat mereka..
yang sudah itu..sudah lah..
Kehidupan DIA dan kamu perlu di teruskan..
Kiranya langkah kamu tersasar..
Berhentilah sebentar..
Tolehlah kekiri dan kekanan..
Kalau perlu pandanglah kebelakang..
Di belakang itu adalah sejarah dan kenangan silam..
jadikanlah tauladan dan panduan menuju kehadapan..

Lembutkanlah hati mu..
Bertolak ansurlah..
Tiada guna dendam kesumat..
Yang tidak membawa manafaat..


7 comments :

  1. SubhanAllah...deep sangat ni kak...apa pun moga Allah permudahkan setiap urusan kita...dunia akhirat....

    ReplyDelete
  2. selesaikan semua masalah dgn mesyuawarah kan lbh baik...semoga yg terlibat lunak hati demi mencapai hajat apapun insyaAllah.

    ReplyDelete
  3. orang kejam macam ni jarang yang cepat insaf

    ReplyDelete
  4. setuju kak...hebat mana kita ni...semuanya atas rahmat dan kasih sayangnya...

    ReplyDelete
  5. klu dah tak suk sekalipun , masih blh jadi kwn ...

    ReplyDelete
  6. Biasalah KY....kita pun ada perasaan jugak....Alah bukan org tau pun hihi

    ReplyDelete
  7. Biasalah KY....kita pun ada perasaan jugak....Alah bukan org tau pun hihi

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..