*

Thursday, 31 December 2015

Dividen ASB 7.25 sen dan Bonus 0.50 sen

Assalamualaikum..
Pengumuman dividen dan bonus ASB dah pun keluar..
Suka atau tak suka kenalah terima juga.. bahawa hakikatnya dividen dan bonus menurun setiap tahun :(
Dividen ASB 7.25 sen dan bonus 0.50 sen :/
jadilah..lebih baik ada..daripada takde kan... ;)


Menabung ibarat menanam pokok buah. Sampai masanya dapatlah menuai hasilnya..
pandai menjaga.. suburlah pokok dan lebatlah buahnya..
jangan marahkan pokok kerana kurang buahnya..lantas di tebang dan di cincang..
 percayalah bahawa banyak atau sedikit rezeki itu bergantung pada ketentuan Allah swt :)

Makanya pada 4 jan 16 ni.. bakal sesaklah bank-bank yang  mempunyai akses ASB dengan penyimpan yang mahu  mengemaskini  buku akaun memasing. Setakat yang ky tahu, peraturan baru..orang lain tidak di benarkan mengemaskini buku atau menambah pelaburan untuk pemegang akaun ASB. Semuanya harus di urus olih pemilik akaun itu sendiri.

teruja sangat nih!!
tungguuuuu...eeeeee taliiiii..aku datang!!!!!!!!

14 comments :

  1. Kak yon saya pun tak sabar juga ni wlpun melabur tak banyak mana pun.
    Selamat tahun 2016 kak yon..
    Cantek bunga tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru SI :)
      kenapa ntah tahun ni semacam punya keterujaan nak tahu keputusan..hehe

      Delete
  2. Amboi.. seronoknya nak travel ke italy .. nak ikut !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom..jom..AN. kita gi sesama..;)

      Delete
  3. Wah nak pg eee tali tu..bestnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat orang jakun..nmpk tali pun dia heran..hahah
      eeee...tali!!

      Delete
  4. Happy holiday ky..
    Saya pun teringin gak nak je Italy tu .
    Selamat tahun baru 2016 ky ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru merancang ni yati. jadi ke tidak belum tahu lagi.. ;)

      Delete
  5. Assalamualaikum kayon,
    Selamat menikmati percutian...selamat tahun baru 2016M. Semoga hari-hari mendatang sentiasa terisi dengan keberkatan daripada-Nya..aminn

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum kak..
    Nanti 4hb kita update buku asb kita sesama ek kak..
    Hihihihi
    Alhamdulillah!
    Bersyukur kak dgn rezeki setakat ni..
    Selamat tahun baru kak.. ;)
    Happy weekend..

    ReplyDelete
  7. chantek bunga petunia kaler
    purple mak tuuhh., ;p

    ReplyDelete
  8. Kat sini pun dah berkira-kira nak bercuti kat mana...

    ReplyDelete
  9. dgr smlm ya... beratur org kt bank ;-)

    ReplyDelete
  10. Saya ada ASB tp isinya tak banyak pun hihi... si taklah rasa teruja mcm KY huhu...

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..