*

Thursday, 12 November 2015

Sehari Dalam Seminggu..

Assalamualaikum..
hari ini  khamis. esok dah jumaat..
semankin lama terasa semakin tak kecukupan masa. masa yang ada selama 24 jam tu..kalau boleh nak di tambah beberapa jam lagi..
seperti biasa dairy akak sehari dalam seminggu..selepas solat suboh turun kebawah menyambung bacaan yasiin dan kemas rumah serba sedikit..kedapor *lama dah tak buat sarapan pagi* sarapan pagi dengan roti dan telor..kekadang oat atau  nestum saja. kalau dulu semasa taman ros akak tengah meriah, selepas semua orang  * dua orang sahaja * keluar rumah pergi menjalankan tugasan memasing..akak akan ketaman, menghabiskan masa beberapa jam bertaman..tapi sekarang ni jadual akak sudah bertukar kearah lain. kebiasaanya hari khamis akak kemasjid negeri..mengali serba sedikit bekalan untuk dibawa nanti..
balik dari masjid berjumpa kawan2 sealiran..bersantai sambil makan2..sembang dan berbincang tentang apa2 program yang  akan datang..
Ya Allah.. engkau telah permudahkan segala urusan ku dan keluargaku..Aamiin.


Akak ingat nak stop dulu dari ambil tempahan marhaban sehingga tahun depan..insyaallah..
Hujng bulan ini akak akan ke Aceh bersama TH travel. Akak hendak sangat melihat kesan tsunami yang menjadi sejarah di bumi yang di beri jolokan sebagai serambi mekah.
Doakan akak ye..semuga perjalanan akak dan En. Papa di permudahkan..Aamiin.
:) 



44 comments :

  1. Itulahyg terbaik KY. Penuhi masa dgn penuh kebaikan. Moga apa pun juga yg dijalankan sentiasa dalam redhaNya. Selamat makan angin juga moga perjalanan dipermudahkan pergi dan balik. Aceh dah semakin membangun selepas tsunami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah zakie..semuga Allah redha dengan setiap kebaikan yang bakal di lakukan..

      Delete
  2. langkah terbaik tu KY...isi masa sebaiknya...selamat travel ke aceh n Allah pelihara perjalanannya selamat pergi n kembali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah-mudahan..doakan akak istiqomah dalam melakukannya. terimakasih mendoakan keselamatan perjalanan akak..

      Delete
  3. jangan lupa share kt sini kak ttg acheh tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah Anies..kalau tak lupa mencatit. maklum lah kan ;)

      Delete
  4. Bagus ada aktiviti macam tu KY..
    Saya pun teringin nak ada aktiviti macam ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. beginilah prasa kehidupan orang dah pencen Yati. pandai-pandailah mengisi masa yang terluang..

      Delete
  5. Alhamdulillah bila ada aktiviti mcm ni kak...
    moga perjalanan akak ke Aceh di permudahkan ya... :)

    ReplyDelete
  6. jadual harian yg santai sambil menimba ilmu Allah...moga kak yon selamat dan berseronok di sana nanti...jangan lupa amik gambo bebanyak dan letak kat blog nanti ye... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdhulillah..Allah memberi kelapangan untuk di manfaatkan.
      Insyaallah Linda..ky ambil gambar banyak2..

      Delete
  7. Isi masa dengan menimba ilmu untuk bekalan.

    Selamat bercuti semoga selamat pergi dan balik KY.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ustaz pun cakap..masa muda telah dihabiskan untuk mencari harta dunia. sudah sampai masanya mengumpul harta akhirat pula. tapi sebenarnya semasa muda lah kita mengumpul harta untuk kedua2nya supaya seimbang..kaya di dunia dan kaya di akhirat..

      Delete
  8. Alhamdulillah hari2 diisi xtvt yang baik2.
    Semoga perjalanan kak yon dipermudahkan kelak.

    ReplyDelete
  9. Seronok kalau kita ada macam2 kesukaan ni..dok rumah sorang2 pun macam2 boleh buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Diana..paling tidak pun kita boleh berkemas rumah atau mencuba resepi baru :)

      Delete
  10. Ya Allah KY seronok nya bakal ke bumi Acheh, ana doakan segalanya dipermudahkan buat KY ke sana nanti, amin.

    ReplyDelete
  11. KY , selamat berangkat ke sana ..kaalu ada rezeki nak juga terbang melihat Acheh yg bangkit semula

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nieda..dah ada niat tu insyaallah..sampailah kesana nanti..

      Delete
  12. bagus jadual hidup KY, aktiviti bermanfaat semuanya.
    moga lancar urusan di bumi Acheh ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadual orang dah kilauan emas camni lah Ujie. kekadang ikut mood. ada masa happy..kekadang sedih..ada masa bosan pun ye juga..kena pandai seimbangkan..yg penting masa terisi dengan perkara yg bermenafaat..insyaallah..

      Delete
  13. padat aktiviti akak..semuanya ber manfaat

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu jadual sehari jer yanty..kekadang pada hari lain buat dono je ngadap tv citer korea..hehehe

      Delete
  14. Patutlah KY maintain gojeskan, sarapan cuma roti, nestum dan oat....oh healthynya KY. I loike sangat, tp tulah makannya tak jugak, nak jugak yg pedas pedas hihi .....

    Selamat berangkat ke Aceh ye KY....nanti jangan lupa selpie tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sarapan memang ringan Anom..tengok mkn tengahari. nanti ada orang marah pulak post gambo makanan..takut ngidam..hihihi

      nak selpie tu malas..takut memancho mancho..almaklom dah berkilau kan..hahaha

      Delete
    2. Hihi..... saya ni lagilah KY, sarapan dengan makan tengahari boleh tahan beratnya haha.....

      Alahhhhh selpielah KY, selpielah.....mana aci, jenjalan tak de gambo selpie KY bersama endut hihi...
      Haih...yg memancho mancho tulah berharga tau KY, mahal .....

      Delete
  15. aceh serambi mekah tu makk., ;p bestnyer

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengarnya Aceh dah bertambah membangun daripada yg dulu..itu yg mak nak melawat kawasan..hihihi

      Delete
  16. InsyaAllah! semoga selamat pergi dan selamat kembali. Pergi atas urusan kerja atau saja jalan-jalan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah dan terimakasih. saja pergi jalan2 Sweetie..

      Delete
  17. Dah lama tak dengar orang marhaban dan juga berzanji...adalah lebih 2 tahun dah...boleh ralit dengar jadinya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih Fida singgah sini :)

      Delete
  18. Seronok dgr aktiviti akk..kami klu x raya mmg x adalh marhabn..moga diprmudhkn urusan akk ke aceh ye.amin.amik gmbo byk..shere sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih zila..insyaallah nanti akak share gambar :)

      Delete
  19. Selamat Melancong.
    Moga banyak kenangan indah dapat dari perjalanan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah dan terimakasih..

      Delete
  20. Rasa tenang je baca entri ni.. enjoy your trip nanti ya..tapi tentu sedih kan tengok tinggalan tsunami..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih Mid entry yang santai jer.. insyaallah semuga dipermudahkan trip akak ini..

      Delete
  21. Selamat melancong akak...jauh perjalanan luas pemandangan nanti....seronoknya...

    ReplyDelete
  22. Bunda suka cara KY mengisi waktu terluang....bunda ni dah lama juga tak ikut kumpulan marhabab dan yassin tempat bunda ni...ingat nak mulslah balik...

    Selamat bercuti KY....nanti bolehlah up entri jalan2 KY nanti ek..

    ReplyDelete
  23. ke Aceh? ye ye semoga perjalanan lancar ye aminnn

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..