*

Wednesday, 25 November 2015

Banda Aceh..Percutian yang Ringkas

Assalamualaikum..
Berangan kekononnya nak tidor awal, sebab esok pepagi dah nak ke KLIA. Tapi bila mata belum mengantok..bosan pulak menonton TV sambil menunggu en.papa balik dari mengaji..KY pun menerjah blog kekawan. Keinginan untuk menaip entry sudah semangkin tengelam timbul..takut lama2 lupus jadinya..hehehe
 Ada banyak benda yang  nak di kongsi..tapi keadaan penyakit M ku yang membataskan semuanya..
Sementara menunggu en. papa balik dari kelas mengaji * mesti uolls kata..dah tua baru nak belajar mengaji? Ye..memang en. papa baru nak belajar mengaji secara iqraq. Alhamdhulillah.. Allah bukakan hatinya untuk belajar mengenal kalam2 Allah secara lebih mendalam..*
KY pun menaip dan terhasillah entry ringkas ini..
 
cik google punya..
Percutian ringkas kali ini ke Aceh.
Segala persiapan barang barang yang nak di bawa ke KLIA telah pun siap sedia..
- 1 beg besar yg beratnya cuma 20kg
- 1 bag sandang belakang yang beratnya tak sampai 2kg
- begtangan berisi pasport dan wallet
apa lagi ye? itu sajalah!  
ringkas!
 
 
  


27 comments :

  1. selamat fly to Aceh KY moga Allah permudahkan urusan di sana...jaga diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih..insyaAllah ..Aamin

      Delete
  2. moga selamat pergi dan balik...amin..

    ReplyDelete
  3. Jika nk menambah ilmu tak kira usia kan kak yon...
    Semoga perjalanan percutian kak yon ke Acheh dipermudahkan...Selamat bercuti....
    Ternanti2 n3 kakyon tentang Acheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu SI. tak habis ilmu di tuntut..

      Delete
  4. Semoga Allah SWT mempermudahkan dan merahmati perjalanan KY... :)

    ReplyDelete
  5. KY kakak nak ikut hihi...
    Selamat makan angin semoga perjalanan pergi-balik selamat dan dlm redha Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminn..dah selamat sampai rmh..

      Delete
  6. KY nak tahu ada hamba Allah wanita yg tak pernah solat, tak pernah mengaji hantar anak mengaji last dia ikut belajar juga dan kini sudah pun pandai solat dan mengaji (setelah 3 tahun belajar). Kakak bersyukur dan apa lagi dia kan... itu lebih baik dari yg dah pandai tapi langsung tak ada niat utk memperbaiki bacaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah mcm mualaf kan..bersungguh dia belajar tentang agama islam..sebaliknya yang lahir dlm islam ambil mudah ajer..

      Delete
  7. seronoknye makan angin ke aceh...dapat la akak tengok kesan2 peningalan tsunami nanti kat sana...jgn lupe amik gambo banyak2 nanti bole tepek sini...tak dapat pi sana tengok gambo pon jadi la...semoga selamat pergi dan balik kak...happy holiday :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdhulillah dah selamat balik..tak banyak ambil gambar..jiwa jadi kacau sedih melihat keadaan mereka..

      Delete
  8. Selamat bercuti semoga perjalanan KY dipermudahkan.

    ReplyDelete
  9. selamat berangkat dan selamat pulang kak

    ReplyDelete
  10. Waaa... jenjalan ke Aceh dia yer.. Moga selamat semua nya dan dipermudahkan segala urusan ya :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdhulillah..selamat pergi dan balik dah..

      Delete
  11. Happy holiday.. Moga selamat pergi dan selamat pulang..:D

    ReplyDelete
  12. Menuntut ilmu tak mengira usia kak..Alhamdulillah..
    moga selamat perjalanan pergi balik Acheh ya kak... jaga diri... :)

    ReplyDelete
  13. Selamat bercuti ke Acheh!
    Kawan2 saya baru pulang dari sana...mmg banyak tempat best

    ReplyDelete
  14. Selamat bercuti Yon. Ringkas2 pun ke Aceh lagi...hehe..

    ReplyDelete
  15. selamat bercuti KY, teringat kat drama Lari Mira di kota Acheh :)

    ReplyDelete
  16. selamat berpergian Kak Yon

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..