*

Sunday, 1 November 2015

Jangan bersedih


Kajian penyelidik Texas mendapati, jika anda terus mengenangkan kisah sedih, tahap memori anda akan terjejas dan menjadi semakin lemah - Mingguan Malaysia.


21 comments :

  1. Asalamualaikum kak :-)) selamat malam..kisah sedih payah nak dilupakan..huhu

    ReplyDelete
  2. Bahagianya kalau dapat melupakan kisah sedih...susah nak buang kalau dah terpahat di ingatan..

    ReplyDelete
  3. Allahu..biarkan ia menjadi memori..

    ReplyDelete
  4. saya tak mau sedih2 lagi kak...

    ReplyDelete
  5. kdg xmampu nk elak drpd bersedih n mengenangi dosa2 lalu...

    ReplyDelete
  6. Yang sedih tu lah yang sukar nak dilupa...

    ReplyDelete
  7. Yang sedih tu lah yang sukar nak dilupa...

    ReplyDelete
  8. Kalau boleh tak ingat yg sedih-sedih KY tapi bila sendirian tu yg sedih
    Kakak selalu ingat Arwah mak tau KY especially kalau hari minggu sebab kakak di rumah sendirian, hubby dan anak kerja/sekolah.

    ReplyDelete
  9. Masa silam banyak kisah sedih kadang2 teringat juga terutamanya waktu jaga mak sakit sampai meninggal.

    ReplyDelete
  10. sebab tu saya suka cerita2 yang kelakar saja..heheh

    ReplyDelete
  11. erm..menarik info ni kak.. lepas ni nak kurangkan rasa sedih lah... hehe

    ReplyDelete
  12. bukan ke melayu mudah lupa ;p

    ReplyDelete
  13. perbanyakkan Istighfar kan KY In Shaa Allah kembali tenang .

    ReplyDelete
  14. jgn pendam...cari teman utk luahkan

    ReplyDelete
  15. Betul jugakan makin sedih, ingatan juga makin lemah.

    ReplyDelete
  16. sedih ni susah kita nak jangka bila akan dtgnya krn byk sbb blh jadi kita sedih ... tak pe , bykkan baca al - Quran . Insha Allah memori kita akan jadi lbh tajam ...

    ReplyDelete
  17. Kalau dah sedih, camne nak halang KY....Mana boleh huhu..... Buat buat gembira pun nanti mesti teringat balik ....

    ReplyDelete
  18. betul.....lupakan kisah sedih bina hidup baru n think positive

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..