*

Friday, 20 November 2015

betulke salam bermaksud celaka..

Assalaamualaikum..
Salam Jumaat buat pengunjung semua. Semuga semua urusan berjalan lancar dan baik-baik sahaja..


Terimakasih sudi singgah :)

40 comments :

  1. Waalaikumsalam. Entri yang baik hari ini. CM bersetuju dengan entri ini.

    Selamat berhujung minggu ya.. he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih cik mid..kita share yg baik2 saja..
      hujung mingu yang di tunggu-tunggu..hehe

      Delete
  2. Ok. Jangan guna lagi shortform askum, akum etc.
    Kalau nak tulis ringkas gunalah As-salam atau Salam kan...
    Atau lebih afdal tulis aje penuh assalammualaikum

    ReplyDelete
  3. Tu lah bila dapat tau ,skg saya gunakan assalam ,boleh kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. di bolehkan tu.. KY pun suka guna assalam :)

      Delete
  4. ye ke? itu sbb guna Assalamualaikum

    ReplyDelete
    Replies
    1. guna salam atau assalam pun boleh :)

      Delete
  5. Kadang-kadang tu terikut-ikut... tengok orang lain tulis salam kita pun ikut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahasa ringkas ni kita guna bila kita mula main sms kan..terbawa2 sampai sekarang..

      Delete
  6. Pergh!!! Nasib ok KY hihi.....sebab saya selalu guna perkataan salam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok jer tu..salam lagi cepat nak tulis :)

      Delete
  7. selamat mlm kakyon
    yelah kan kdg2 mcm2 org ckp pasal salam ni kan
    kalau boleh mmg oklah sbb kaknoor selalu guna perkstaan salam ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat malam kaknoor..
      selamat berhujung minggu..

      Delete
  8. selamat berhujung minggu...tulis perkataan dgn ejaan yg betul agar menepati maksudnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah paridah..kekadang susah nak mencari perkataan dan menyusun ayat apa maksud yg nak disampaikan..jadi guna bahasa harian yg mudah faham..

      Delete
  9. Alhamdulillah betul ucapan yang saya selalu gunakan....rasa pelik sebenarnya bila baca perkataan macam akum dll....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kan..dari manalah dtgnya perkatasn semekom, akum dll..

      Delete
  10. betul kan kak....tq info ni...sangat berguna

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..sharing is caring yanti..

      Delete
  11. Sudah ramai ustaz yg ulas hal ini KY tapi masih ada juga yg menghantar whatsapp macam-macam. Itulah pentingnya hadirkan diri di kelas-kelas agama. Banyak boleh tanya pada ustaz dan mudah terus dpt jawapan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Zakie. bukan setakat bebudak yg menulis whatsapp begitu. atok/ nenek bebudak pun sama hehe

      Delete
  12. Bagus KY kongsikan info ini biar ramai yang faham.Kak Zai lebih senang gunakan salam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Zai..salam lebih mudah dan ringkas..

      Delete
  13. alhamdulillah..gd sharing.

    ReplyDelete
  14. dtg nk blogwalking je..tp tgk entry ni..bru thu..igtkan tk boleh msj tulis salam..lau tulis assalam guane plop..bleh dop

    ReplyDelete
    Replies
    1. dua2 pun boleh kiid. terimakasih singgah..

      Delete
  15. terima kasih atas perkongsian di atas. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sharing is caring Nafira :)

      Delete
  16. Alhamdulillah..TQ atas pencerahan ni kak.. takdelah nak teragak2 nti bila guna "salam" je...

    ReplyDelete
  17. Salam tu bermaksud sejahtera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejahteralah ke atas kamu LS :)

      Delete
  18. Assalam KY.....udah tenggelam balik ke? Hihi...senyap jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam...tengelam mengumpul tenaga..hihih

      Delete
  19. Terima kasih kak yon..

    Salam kenal..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..