*

Wednesday, 11 February 2015

Apa khabar

Assalaamualaikum..
~~ Aku tanya apa khabar ~~
Beginikah khabar kamu ?
Huhuhu....

 semak samun kan..
  
 pokok tomato tumbuh hasil dari buah yang busuk yang dicampakan tuan tanah kesitu. nampak dah berbunga..kita tunggu hasilnya cemana hasilnya..

 belum tahu lagi pokok bunga apa..benih dapat masa keMedan tempoh hari. balik rumah terus semai kt situ..nampaknya cepat dia bertunas dan subur pulak tu..

21 comments :

  1. la... awat kebun kak yon jadi lagu tu??? hehehehe

    zinziemeewah

    ReplyDelete
  2. khabar yang menggembirakan hati nampaknya tu

    ReplyDelete
  3. walau semak tapi tetap ada keindahannya….kalau dah kemas sure lagi terserlah...

    ReplyDelete
  4. Kak Yon... subur tahan nampaknya... jeles ni ai tengok... saya pun ada tanah belakang rumah... penat mencari tanah berbaja dan kena baja dulu baru lah nak tumbuh elok... tu pun pokok bunga jer... kalau sayur ke buah2an ker hmmm... susah giler nak berhasil...

    ReplyDelete
  5. salah eja tu... subur tanah... (pegi ke tahan pulak hehehe)

    ReplyDelete
  6. Ini bukan semak YK tapi subur.
    Tengoklah tomato tu campak aje boleh gemuk macam tu sihat.
    Benih dari seberang tu pun sama. Nampak gaya memang berhasil tu.

    ReplyDelete
  7. Cantiknya pokok rose tuh..dan menarik jugak taman mininyaa

    ReplyDelete
  8. Kak yon itu pun dah nampak cantik kalau dikemas.... lagiiii cannntikkkk.

    ReplyDelete
  9. Wah kak, campak2 jer pun hidup tegak pokok tomato tu yer...

    ReplyDelete
  10. Seronok tengok rumah ada taman. Cayalah kak yon, campak2 pun hidup..

    ReplyDelete
  11. Yon...kena mandi bunga pulih semangat ni heehee...sayang biar laman yang cantik dan sejuk dipandang begitu...( dalam hati.. kalau laman aku la...tau apa nak buat heheee...)

    ReplyDelete
  12. Saya mmg dah lama nak transform tanah2 keliling rumah saya jadi mini garden macam ni...tapi tu lah, mmg amat amat sibuk sekarang ni...so saya tanam rumput aja...hahaha

    ReplyDelete
  13. Lepas ni kembali cantiklah taman tu.. ;)

    ReplyDelete
  14. Betullah KY.....nampak kurang kemas.....dah panhang rumput rampai tu. Kena upah org trim....ke org yg kat rumah jer yg trim.....

    ReplyDelete
  15. jelesnya tgk pokok tomato tu . kat sini klu campak n blh hidup sealunya pokok cili ... saya ni suka menanam tapi malas nak menyiram . ken lak kepala paip rosak . maka bercinta amatlah saya nak ambil air kat dlm utk siram pokok bunga ... baru perasan dah lama tak hujan kan ...

    ReplyDelete
  16. cantiknya taman mini akak..

    ReplyDelete
  17. Cantik pokok-pokok yang ditanam ni.

    ReplyDelete
  18. Wah! halaman rumah ada mini taman yang cantik. Ada hasil bolehlah buat masak nanti.

    ReplyDelete
  19. Mungkin pokok pandan. Heheh.. Nampak sangat buta kebun saya ni.

    ReplyDelete
  20. aku tanya apa khabar? ..tanya khabar JM ke..alhamdulillah...sihat..ke tanya khabar pokok2 di laman rumah kak yon tu heeee

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..