*

Friday, 26 December 2014

membantu mangsa banjir

Assalamualaikum..
 mood sejuk sebagaimana cuaca di luar..
tiada hati untuk bercerita tentang keseronokan..
teringat insan2 yang dilanda musibah banjir..
mereka mungkin kesejukan dan kelaparan..
tidak berdaya memberi bantuan..
yang mampu hanyalah berdoa..semuga segalanya cepatlah berakhir..
dan kerja2 membantu akan di permudahkan..Amin

KY share dari whatsapp group.
marilah kita sesama  bantu membantu untuk meringankan bebanan yang di tanggung olih mereka yang terlibat.

Sesiapa ingin menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir di pantai timur spt 
1.pakaian
2.selimut 
3.lampin & susu bayi
4.makanan spt beras & gula
5.air mineral
Boleh hantar terus ke SK Seksyen 13, Jalan Bola Sepak 13/11, Shah Alam bermula esok 25.12.14 hingga 27.12.14 dari pukul 9pagi hingga 6ptg...sila hubungi Cikgu Ashraf 012.394.9295 & Cikgu Kamarul 012.234.8442 utk pertanyaan...tolong foward ke geng2 lain
Tolong sebarkan yg dekat2 👍
kita share yang berkaitan seangkatan dengannya..
semuga hari ini ada sedikit kecerian 

halaman rumah KY pun tidak seceria selalu lantaran akur dengan hukum alam yang mahukan mereka bertokmaninah. mereka pun sama turut bersedih lantas merunduk tanda hormat dan akur dengan yang maha berkuasa..















14 comments :

  1. yelh kyon lain jer rasa sepi.. klu kita sng2.. teringat kesusahan mereka org tua, oku, anak kcil.. dpt sumbang srdikit sbyk dn doa mengiring.. itu sjer yg mmpu

    ReplyDelete
  2. Hrp ramai yg sudi menghulurkn bantuan

    ReplyDelete
  3. pembaca blog ni harap dapat membantu... di Sabah juga sedang berlaku banjir... apalah sebenarnya petanda yg nak ditunjukkan yer... setiap 26hb Disember pasti akan dengar berita buruk bencana

    ReplyDelete
  4. muhasabah diri kan Kak Yon atas apa yang berlaku, walaubagaimanapun keindahan mawar yang mekar di halaman kak yon memukau pandangan, Subhanallah..cantiknya :)

    ReplyDelete
  5. Bunga-bunga Yon cantik-cantik..walaupun dalam keadaan bersedih. Pray for mangsa banjir..

    ReplyDelete
  6. In shaa Allah.. setiap kesulitan itu pasti ada kemudahan..

    ReplyDelete
  7. memg sedih kan setiap kali baca update apa yg berlaku kt sana. kalau dulu asyik menangis bc berita mh370 n mh17, kali ni asyik menangis baca berita ttg banjir pula :(
    semoga Allah permudahkan setiap urusan bantuan

    ReplyDelete
  8. Tempat kakak pun banyak NGO yg buat amal membantu saudara kita yg dilanda banjir itu KY. Tara-rata tempat kami dibuka sehingga jam 10:00 malam. Bantulah apa yg kita mampu kan KakYon. Macam baju yg banyak dah tersimpan elok tu baik bagi ajelah pada mereka itu kan.. Sedih tengok keadaan kerosakan yg mereka alami..

    ReplyDelete
  9. Kakyon...section 13 tu tempat tinggal adik kak zai. In shaa Allah sama2 kita hulur bantuan.

    Cantik2nya bunga kakyon, meriah laman.

    ReplyDelete
  10. In syaa Allah KY..semoga semua tang terlibat selamat dan dapat diselamatkan.

    ReplyDelete
  11. Bunga-bunga disini cukup segar dan sihat namun turut bersedih bersama tuannya..

    ReplyDelete
  12. cantik2 bunga KY! saya tak reti la tanam bunga... (read: malas) hehe..

    ReplyDelete
  13. JM juga terlibat dengan misi membantu mangsa banjir yg akan bermula pada 3 Jan - 08 jan nanti

    ReplyDelete
  14. Bunga pun tahu tunjuk rasa simpati yer KY....

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..