*

Wednesday, 10 December 2014

jom minum kopi..

Assalamualaikum..
Salam pagi khamis yang manis :)
Tersalah hari..rupanya baru rabu..huhu
Mungkin KY pernah terbaca dalam mana-mana artikal yang mengatakan  'minum kopi pahit diawal pagi boleh menjaga kesihatan jantung'. Tapi KY tak perihatin sangat tentang perkara itu..
 
 
kredit website nestle 

sehinggalah baru-baru ini..semasa melawat premis  kopi luwak di Bali, KY mendengar penerangan tersebut..lalu KY amalkan.
Minum kopi pahit tanpa gula dan krimer ye..
Baru 3 hari KY amalkan..apa yang dirasakan..diawal pagi itu juga KY banyak berpeluh.
Buat kerja rumah sikit-sikit pun dah berpeluh. Rasanya lebih cergas dan bertenaga..


Jom minum kopi!

33 comments :

  1. sy jg kopi tp x selalu laa..klalau terasa nk minum, sy beli je ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang muda biasanya suka minum nescafekan..kopi ni lain sikit Anies, pengemarnya biasanya orng tua2..;)

      Delete
  2. Kakyon...saya ada b/p kalau minum kopi pasti mencanak hihi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ow yer ker. lepas minum harus ambil bacaan b/p nie..

      Delete
  3. saya pun amalkan kopi mahkota dewa setengah peket sehari kakyon...alhamdulilah msala keshatan bransur pulih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah dengar SI..tapi tak tau apa khasiatnya..

      Delete
  4. Boleh cuba petua ni walaupun kakcik bukan penggemar kopi... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu tk biasa boleh pening juga kakchik..:)

      Delete
  5. Kopi pahit...emm mcm susah nak telan saya ni :)

    Harini Rabu kak yon. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihih..
      nak cepat sangat..terlajak hari sbb minum kopi kut Ujie..hehe

      Delete
  6. KakYon ni nak cepat cuti ke? Hari ini baru hari Rabu tau hihi..

    Kakak suka bau kopi tapi bila minum selalu sebu perut. Agaknya kalau dah biasa boleh ok tak tahulah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..ada benda yg KY nak buat..sampai masa pun tercepat Zakie..;)memula minum memang sebu..tapi lepas tu asik terk****t jer..buang angin kut..hehe

      Delete
  7. KY....lama tak minum kopi nak buat jugaklah ptg ni....Tp kan KY....mcm tak leh telan jer, kalau teh tu ok gak kot....
    Amboi KY laptop kat tepi tu.....menyambil buat entry ke? Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. OKjer..tu yg tersasul tulis hari khamis pulak..hahaha

      Delete
  8. Nak kena belajar telan juga kopi pahit ni ya, demi kesihatan yang baik. Kalau saya sekali sekala minum kopi memang pilih yang berkrimer dan gula...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kata orang banyak minum kopi kulit jadi kusam..berpikir banyak kali juga kalau nak minum hari2 Aisy Nasiha..

      Delete
  9. saya kurang minum kopi tapi bukan tak boleh telan..kalo betul amalan ni, boleh cuba!! kopi kosong satu cawan setiap pagi!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bak mai kopi kosong secawan! hehe

      Delete
  10. As'salam..minum kopi sambil berblog cuma awas usah tertumpah ..salam kunjungan ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkslm..cerah mata bila berblog sambil minum kopi. terimakasih cikgu di atas kunjungan ini :)

      Delete
  11. kak yon mak ana selalu kata, lepas minum kopi kaw2 ni baru terang anak mata hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. esok cutikan Ana..malam ni boleh lah berblog sambil minum kopi o kaw2..hehe

      Delete
  12. Betul2 KY, saya pernah dgr jgk. Cuma tak amalkan je. Kopi tu pulak mesti kena kopi pure yg diblend sendiri. Baru la lagi mujarab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana pulak kita nak cari kopi pure ye.susah nak dapat.kebanyakkanya dah di campur dgn bahan lain.

      Delete
  13. boleh cuba ni . saya klu bab2 kesihatan ni mmg suka ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh saja QV..KY pun sedang mencuba nie..

      Delete
  14. Dulu2 masa nak bersalin lalu je minum kopi tanpa gula dengan telur ayam mentah..skarang entah la

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah! petua nak senang bersalin ke?
      dulu2 selalu nmpk arwah nenek buat kopi panas pastu pecahkan telor ayam kampung yg fresh terus minum. tak pernah tanya apa khasiatnya sbb masa tu zaman kanak2..

      Delete
  15. Memang sedap pekena kopi. Mengopi kata orang lama.

    ReplyDelete
  16. sedap pekene kopi ni.. nak pulak dkt Ipoh ni hujan...

    ReplyDelete
  17. suka minum kopi, tpi suami tk bg minum k. yon...
    klu nor minum, mesti laju jer jantung.. lps tu merah2 bdn elegik

    ReplyDelete
  18. nampaknya JM perlu ubah dari munik teh o kepada kopi..baru2 ni JM ekrap minum teh o pastu berut membuncit seperti org mengandung 4 bln kawan2 semua tegur..rupanya byk angin dalan badan

    Tapi kalau nk minum kopi pahit tu..hadoilah..mahu bercenta nk habiskan huhuh

    ReplyDelete
  19. KOpi juga sesuai utk org berdiet aunty ros :)

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..