*

Tuesday, 4 November 2014

Melancong keTurkey part2

Assalamualaikum..
berminggu dah berlalu..baru nak update citer ke Turkey. masih jetleg lagi..tidur kekadang melebihi 8 jam sehari..huhhu
Selepas melawat persekitaran masjid biru, bersiaran di kawasan Hagia Sophia dan Topkapi palace..adalah tempat yg wajib dilawati bila berkunjung ke Istanbul. kami meneruskan perjalanan dengan bus ke Angkara pula.jauh perlajanan mengambil masa seharian juga .penat duduk dalam bas lama-lama..huhu
 
 



 tak banyak gambar yg di ambil..kerana kepenatan.lagi pun kalau pergi tempat bersejarah KY tak tahu gambar apa yg nak di ambil..sbb tak minat sejarah..haha

 Ky lebih suka mengambil gambar pemandangan .daun maple sudah berguguran menandakan musim luruh sudah bermula..


perjalanan dari Istanbul ke Angkara mengambil masa lama juga.sepanjang perjalan KY nampak bukit bukau, gunung ganang sangat mengasyikan pandangan. kami singgah makan tengahari dah agak lewat, di sebuah restoran tempatan,Tamara restoran namanya..

sup kacang dhal
 roti
 salad

 sedikit nasi dan ayam panggang..

 

sampai Angkara, checkin dan makan malam pun lewat juga. bas yang membawa kami boleh tersesat jalan pulak..haha.  Hotel tempat kami menginap, Hotel Marinem, selesa dan luas.. 

 2 cups kopi 0 berharga 7 lira di hentian R&R..huhu
  kat M'sia berapa rm ye?





10 comments :

  1. wow..turki! Negara yg saya teringin nak pegi. Tertarik lps tengok gambo & dgr citer kakak yg ke Turki. Tengok gambo2 akak ni, lagilah menggamit!

    ReplyDelete
  2. Mudah2an impian kakcik nak ke Turki akan tercapai juga nantu... Aaminnn

    ReplyDelete
  3. Makanan mereka kalau nasi tak lari dari salad dan ayam/daging panggang kan KakYon. Tapi bila dah lapar sedap aje sebab dgn nasi baru rasa kenyang...

    ReplyDelete
  4. Tak pelah KY...penat penat pun seronok jugakkan...hihi...
    Sama kita KY...kurang suka kalau gi tempat bersejarah ni....memang daun maple jugaklah bakal Okje ambik gayanya hihi

    Kat sini air se cup tu RM2 henggit kot...

    ReplyDelete
  5. Pemandangan yang cantik, landskap yang kemas lagi bersih, terasa nyaman segar....

    ReplyDelete
  6. Nampak segar betul salad nya..
    Memang seimbang cara makan macam tu...patut kita amalkan..nasi sikit, ayam panggang, sayur/salad :)

    ReplyDelete
  7. Turki salah satu negara wish list kak zai. Moga2 satu hari nanti tercapai.

    Terliur kak zai tengok roti cicah dengan sup kacang dal.

    ReplyDelete
  8. satu hari dok dlm bas mau kebas bontot tu ... alahai sikitnya nasi ... 1 lira = berapa rm ya . 7 lira bunyi mcm mahal jer ...

    ReplyDelete
  9. mesti x puas kan mkn makanan turkey sbb x de kuah..kering je

    ReplyDelete
  10. bestnya... salah satu negara yg saya nk pegi sangat2 dr dulu lagi.. kena start menabung dah ni..

    zinziemeewah

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..