*

Friday, 24 October 2014

SALAM MAAL HIJRAH & MINTA MAAF..


Assalamualaikum..
Dosa mengumpat tidak boleh dihapuskan dengan solat, puasa sunat dan lain2 kecuali dengan memohon maaf kepada orang yang diumpat.
Justeru itu, sempena menyambut tahun baru maal Hijrah, saya menyusun jari sepuluh andaikata saya ada terkata secara sengaja ataupun tidak. Malahan saya ingin memohon maaf andaikata gurau senda & kata2 saya selama ini mengguris hati & perasaan anda semua. saya berharap anda semua dapat memaafkan saya dengan setulus hati dgn penuh ikhlas.
Terima kasih juga kerana sentiasa hidup saling bermaafan, saling tegur menegur, saling berkongsi ilmu yang bermanfaat, agar tiada hasad dengki khianat, serta tidak sombong diri. Dan halalkan makan minum saya.
Selamat menyambut tahun baru maal hijrah.
Semoga kita semua sentiasa dirahmati, diberkati & diredhai Allah SWT.
JOM KITA BUKA BUKU BARU DALAM HIDUP KITA.

25 comments :

  1. Insya Allah KY. Semoga tahun baru ni kita semua akan lebih dirahmati dan dapat bergerak ke arah yang lebih baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersama-sama kita menuju kearah kebaikan..menjahui perkara yg tidak mendatangkan manfaat kepada kita semua..semuga kehidupan lebih harmoni dan damai..

      Delete
  2. salam maal hijrah bermaafan sempena tahunn baru 1436h.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam maal hijrah buat paridah..bermaafan kita ye :)

      Delete
  3. salam maal hijrah kak yon...semoga terus dalam rahmat Allah ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam maal hijrah buat Sal, insyaAllah..

      Delete
  4. Saya pun sama jg KY kita saling bermafan sempena tutup buku lama buka buku baru hr ni 1436

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap buku baru kita bertambah cantik dan penuhl dengan tulisan yang baik dan bagus saja..

      Delete
  5. salam maal hijrah juga untuk kakyon.....moga kehidupan kita lebih baik di tahun baru ini.kemaafan juga dari saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita mencorakkan kehidupan lebih bermakna bersama keluarga di tahun baru ini?

      Delete
  6. Salam maal hijrah buat kakyon. Maafkan kak zai juga jika terdapat kesilapan dalam penulisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada apa kesalahan yg Zai buat pun..semuga ukwah kita berpanjangan...

      Delete
  7. Salam Maal Hijrah KY.....okje pun mintak maaf ye KY.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2lah kita bermaafan...ehh rasa mcm hari raya pulak okje...hehe

      Delete
  8. Salam maal hijrah buat KY..saling bermaaafan lah kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye..saling bermaafanlah kita...semuga kehidupan kita dalam keredaan Allah swt..

      Delete
  9. Salam maal hijrah kakyon..
    Smoga tahun ni lebih baik dr sebelumnye dan berbahgia dsmping org trsyg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam maal hijrah hidayu ayumie, insyaallah..terimakasih diatas doa itu..amin.

      Delete
  10. saya juga memohon maaf andai ada komen2 saya yg mengguris hati ... salam maal hijrah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KY pun nak ucap terimakasih pada QV kerana sudi memberi komen. takde apa yg buat KY terguris hati. salam maal hijrah buat QV :)

      Delete
  11. Replies
    1. semuga hijrah yg kita lakukan di permudahkan..amin..

      Delete
  12. Salam Maal Hijrah Yon...banyaknya pokok bunga Yon..esp..bunga rose. Mala pun macam Yon juga, selalunya masa tak pernah cukup untuk bergarden ni. Banyak kerja nak kena buat nak kena duk membelek depa satu persatu...tu pun jangan Mala masih duk teringin nak berladang dan berdusun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. berkebun ni kan sebagai terapi fizikal kita, buang lemak badan..hehe. bila tumbuhan hidup subur sebagai terapi mental pula,sejuk pndangan mata dan berkat usaha kita cantik kawasan rumah kita, bungaan dan segala hasil tanamannya pula..buat sedekah jariah pada mahlok di buka bumi ini..

      Delete
  13. JM juga ingin mohon maaf jika ada tinggalkan komen yg buat kak Yon kecik hati ke..mohon maaf ye..itu semua x sengaja..jika ada lah..harap2 x de lah hihihi

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..