*

Wednesday, 1 October 2014

Ke Langkawi Bersama Malindo Air part4

Assalamualaikum..
..selepas berlerai baru cucu-cucu naik kedarat..haha

bayar sewa bilik dua..tapi guna satu saja..
kenapa? 
haiks.. KY ni kan penakut. En.Papa kata apa nak takut? 
berebut-rebut mandi guna bilik air yang satu. satu lagi bilik air terbiar saja..
kalau dah dalam hutan gelap dan sunyi..senja pulak tu..dinding bilik air warna gelap..lampu pulak malap..ala-ala candle light dinner gitu..huhu
KY tak berani!!
en. papa sorang saja yang berani..hihi
 nak keluar makan satu hal..dahlah malam, nak menempuh lagi jalan yg sempit dan berbukit..Oh! tidakkkk!!
tidor semalam ajelahhhhhhh!!!!
kami pakat-pakat nak checkout keesokan paginya, walau pun dah bayar penuh untuk 2 malam semasa booking online..
alasan? bawa budak kecik..apape hal susah nak keluar malam..jauh!
boleh refund tak encik?
ermmm..takpelah kami refund..tapi kena potong 10% untuk urusan dengan CC puan!
harga 2 bilik 2 malam dengan 2 x sarapam pagi RM690. kira ok lagikan!
oklah kami pun setuju!..
janji KY bahagiakan..
keluar ke pekan Kuah..aktiviti  sama macam orang lain buat..
coklat, pinggan mangkok, beg pakaian..itulah saja yang menarik perhatian.

dah lewat malam juga kami balik ke chalet. kesian Oya teraba-raba mencari jalan balik. Kalau en. papa yang drive, lagilah KY seriow..dah warga emas ni..mata pun kurang awas. nanti entah kemana pulak di bawaknya kami...

lampu dalam lampu gaselin menyambut kepulangan kami ditengah malam..
 

lampu tidur disisi katil..
*tak berani nak ambik gambar malam dalam rumah..suram sesangat..kekurangan cahaya lampu..walau pun semua lampu di pasang..takut kalau-kalau tertangkap sesuatu..huhu 

inilah chalet yang kami sewa.. 
kalau mat salleh atau orang muda mungkin suka tempat yg macam ni kut!!

* sepanjang malam KY tak boleh tidor.Tambahan pulak En papa sekejap-sekejap mengigau..huhuk
lepas solat subuh..kami berkemas..sarapan pagi dan terus checkout..


17 comments :

  1. Boleh tahan seram juga tu KY....

    ReplyDelete
  2. Ya Allah... itulah KakYon nak sangat suasana kampung itu yg dpt. Kakak tengok pun macam seram-seram juga KakYon hihi.... Tapi kalau anak remaja suka ni..

    ReplyDelete
  3. Hohoho...kalau saya mmg taklah kak yon!! Baca cerita pon dh seram..apetah lagi alami sendiri..haha..

    ReplyDelete
  4. huhuhu..kalau sy memang seram sejuk juga tu Kak... suasana nya tu yg menakutkan..

    ReplyDelete
  5. Kak zai pun macam kakyon penakut. Kalau pergi jenjalan suka duduk kat hotel berbanding chalet.

    ReplyDelete
  6. ada org tegar n tak kisah , ada gak yg mudah seram sejuk . saya janji x nampak benda pelik . tapi klu tetiba remang bulu roma ... mmg adalah makhluk x nampak yg menemai ...

    ReplyDelete
  7. boleh tahan seram jugak tu kak ros
    seriau tgk..
    blm pergi lagi ni

    ReplyDelete
  8. sya kalau takut sngat lagi lah ditakutkan lagi encik suami...
    tapi macam best juga ada lampu macam zman dulu tu kakyon...

    ReplyDelete
  9. Bunda memang penakut orangnya...

    ReplyDelete
  10. kalau begini suasana rumah/chalet tu seperti tak berpenghuni JM pun takut kak Yon..RM690 bagi JM mahal lah dgn kondisi begitu

    ReplyDelete
  11. Munna jenis penakut.... Mesti mlm pun susah nak lelapkan mata

    ReplyDelete
  12. Tempat yg jarang-jarang berpenghuni, takut ada penghuni lain yg menumpang di dalamnya. Tapi kalau saya akan ambik gambar keliling rumah, manalah tau terambil gambar-gambar unik untuk kenangan....

    ReplyDelete
  13. Patutnya ambik aja gambar, tapi jangan tgk terus kat skrin kamera....dah balik rumah, waktu siang..baru tgk..hihihi...manalah tau kot2 tertangkap gambar langsuir :P

    ReplyDelete
  14. Salam KakRose..klu mat salleh mmg suka ttp2 camgini....cantik kata diaorg.

    ReplyDelete
  15. seram sejuk je...sama lah..tak berani ambil gambar malam2 kalau suasana camni..hihi..follow blog ni..^^

    ReplyDelete
  16. kawasan tu berdekatan dgn perkuburan ke?? ;-)

    ReplyDelete
  17. Orang bandar mungkin suka duduk chalet gitu....tp kalau okje dah jemu KY....mmg kalau boleh nak cari hotel model jer

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..