*

Friday, 3 October 2014

beri pahala pada anak-anak..

Assalamualaikum..
KY berkawan dengan seorang yang boleh di panggil ustazah kerana ilmu agamanya lebih tinggi dari kami. banyak perkara juga yang KY rujuk kepada beliau, selalunya secara spontan dalam perbualan kami,  bila ada sesuatu maslahat berlaku.
KY selalu perasan beliau seringkali meminta anak-anaknya menghantar beliau kemasjid atau surau bila setiap kali ada pengajian..


ringkasnya..
bila KY tanya..kenapa tak drive sendiri..kan senang tak payah susahkan anak-anak. kereta ada..lesan pun ada..
senang saja jawapan nya..
bila lagi nak minta anak berbakti pada kita..
 nak tunggu sakit? 
buatnya tak sempat sakit!
kesiankan anak-anak tak sempat nak berbakti..
berilah pahala pada anak-anak kita !!

tetiba rasa bersalah..
huhuhuhu..

15 comments :

  1. Replies
    1. selama ni ky pun tak pernah terfikir mama..

      Delete
  2. Kadang2 mak lebih kesian dengan anak2 tapi tak tahu ianya mendatangkan pahala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul Zai..kita kesian kat anak2 takut dia penat..

      Delete
  3. bernas sungguh perkongsian ini KY, dengan secara tidak langsung memberi pahala buat anak2 kita.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih ana. perkara yang tak pernah kita terfikirkan..

      Delete
  4. antara perkara mudah memberi pahala yg org tak terfikir ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada banyak lagi perkara mudah membolehkan kita mendapat pahala dan memberi pahala..

      Delete
  5. Replies
    1. begitulah katanya..suka suka..:)

      Delete
  6. x pernh trfikir kn kak..kita klu bole mmg mmndu jew sndiri..lps ne bole diamalkn..wal
    upun nmpk mudh..tp mmberi phala..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zila, lepas ni ky pun nak manjakan diri pada anak2..hihi

      Delete
  7. aha..betul jugak cakap ustazah tu..tak terpikir pulak

    ReplyDelete
  8. Kalau anak tak ikhlas tak pasal pasal dpt dosa pulak KY....maklumlah anak anak pun manusia biasa ada kalanya mereka pun bizi

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..