*

Friday, 19 September 2014

share status rakan fb..

Assalamualaikum..

KY suka status rakan fb dan rakan blogger KY di wall fb  nya...

KY ingin menambah..
" yang kamu nampak kebahagian itu adalah hasil kreativiti mereka mengolah dan merencanakan kehidupan mereka sehingga mereka berjaya mendapat kebahagian..
untuk sampai ketahap itu..terlalu banyak onak dan duri yang telah mereka tempuhi..

...janganlah kerana kamu tidak pandai merencanakan dan tiada daya kreativiti dalam perjalanan kehidupan kamu...sewenang-wenangnya kamu menganggu gugat kebahagian orang lain. hargailah apa yang kamu ada.. "


 Doa dikurniakan Keluarga Bahagia

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا

Maksudnya :

"Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa"
 
(Al-Furqaan : 74)


39 comments :

  1. Kan Kak Yon? Dari cemburukan kebahagiaan orang, lebih baik berusaha mencipta kebahagiaan sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tuu kakchik, jenis yg malas nak cermin diri sendiri..

      Delete
  2. pendengki ada dimana2...mental tak sihat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang ni jenis yg tak senang tengok orang lain senang

      Delete
  3. status yg bermenafaat elok dikongsi ramai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. benda ni banyak berlaku di luar sana..cuma kita rasa malu nak berkongsi sama..

      Delete
  4. Sendiri tak pandai mencari kebahagiaan nak ganggu-gugat kebahagiaan org pulak ye. Betul-betul tak beretika tu KakYon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman sekarang ni kawan sendiri pun tak boleh percaya kan Zakie..

      Delete
  5. Betul tu. Jangan lah mengangu kebahagian orang lain. Nanti takut nanti Allah SWT buat kita tak bahagia pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang begini tak pernah menghargai apa yg mereka ada, tapi lebih cemburukan apa yang orang lain ada..

      Delete
  6. biasanya begitu lah bila melihat kita bahagia ada saja yang tak senang duduk...moga Allah memberi hidayah kepada mereka2 yg iri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah-mudahan kan SI, semuga mereka itu mendapat hidayah dari Allah SWT..

      Delete
  7. Mmm..peringatan baik buat si penganggu yang suka mengambil peluang....bagi orang yang berumur macam kak ni.., dah merasainya dahulu..tapi dari dalam skop pekerjaan..., ada orang ingat kita macam duk saja tak ada kerja tapi depa tak pernah tahu macamana kita bertungkus lumus dari A-Z untuk stabil..dan mereka masuk dengan mudah tanpa banyak halangan kerana jalan2 mereka itu telah kita tebas dan taburi bunga....orang2 begini banyak diluar sana dan sentiasa mengintai peluang dengan berbagai cara..mereka tak pernah kesah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang banyak berlakukan Mala. mereka bukan setakat tak menghormati orang yg lebih senior, malah ada yang sanggup mengadu domba pada orang atasan disebabkan rasa cemburu mereka terhadap senior yang dah berjawatan lebih selesa..

      Delete
  8. terbaik la kak yon. kata2 status tu dan yg kak yon tambah tu. nak bahagia tu kena usaha, bukan boleh main rampas2 je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih Lydsunshine. :)

      Delete
  9. Kenapa yer ada manusia yg sebegitu kan Kak Yon...kabahagiaan itu atas diri kamu sendiri..bagaimana kamu dapatkan kebahagiaan itu terpulang kepada kamu asal TIDAK dengan cara memusnahkan kebahagiaan org lain semata-mata utk membina kebahagiaan kamu pula...

    ReplyDelete
    Replies
    1. perampas kebahagian takkan kekal dengan kebahagian mereka.suatu hari nanti kebahagian mereka pula akan di rampas orang lain, mungkin dengan cara yang lain pula..

      Delete
  10. Moga dijauhkn sifat2 mazmumah dr bersarang dlm diri kita dan klurga kita, dan jg jiran2 kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah. itu yang kita selalu pohon kan dalam setiap solat kita..

      Delete
  11. Betul tu status yang benar2 bermanfaat elok dikongsikan...

    ReplyDelete
  12. kata-kata penuh maksud. LIKE!

    mmg betul kak, nak capai bahagia tu ada duri ranjaunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekadang duri yg tertusuk meninggalkan kesan yang mendalam dihatikan Ujie..

      Delete
  13. doakan kebahagiaan untuk orang lain
    insha Allah kita pun akan bahagia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Tihara. bila mendokan keruntuhan orang lain..diri sendiri yang runtuh nanati..

      Delete
  14. Ramai aje orang yang demikian rupa tapi kita doakan yang terbaik buat dirinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semuga dia sedar siapa diri dia yang sebenarnya..

      Delete
  15. ada je orang gitu... mintak dijauhkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. janganlah kita termasuk dalam gulungan orang seperti itu kan Norhasniza..

      Delete
  16. Tak akn kekal kebahagiaan atas airmata orang lain kan kak yon, ana tag kak yon hari ni.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Ana, jangan di lupa doa orang yg teranaya..
      terimakasih, nanti KY join ye..

      Delete
  17. Sy sokong n like 100000000000x

    ReplyDelete
    Replies
    1. sayang Anies beribu ribuuuuuuuu x

      Delete
  18. berminat dengan Miracle Refreshing Spray ke?
    kalau takde fb boleh emel saya kat sofia_an79@yahoo.com

    ReplyDelete
  19. FB akak, kakyon juga. KY nak yg minyak angin tu..

    ReplyDelete
  20. kebahagiaan tu terletak pada kita sendiri . faktor sekeliling sekadar sampingan saja ... semoga kita semua dijauhi sifat phd ...

    ReplyDelete
  21. itu bermakna x semesti jika nampak org bahagia rupanya ada kesulitan d sebaliknya eh kak yon. oleh itu ada bahagia dan ada duka kan kak yon

    ReplyDelete
  22. Moga kebahagiaan menjadi milik kita....kan KY.... aminnnn

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..