*

Monday, 22 September 2014

Kempen kesedaran denggi

Assalamualaikum..



Semalam, ada Hamba Allah tumpang tidur rumah saya.
Keesokkannya, Hamba Allah ini memuji betapa selesanya tidur di rumah saya, sebab tak ada langsung walau seekor nyamuk datang mengganggu katanya. Lantas Hamba Allah ini bertanya, apakah amalan yang saya lakukan.
Saya malas nak puji diri sendiri, tapi amalan ini elok untuk dikongsikan.
Saya cakap dekat hamba Allah itu, Nampak tak rak kasut kayu sebelah kerusi lepak dekat luar?
Dia angguk, dan tanya kenapa.
“Kat situlah saya simpan semua kasut dan selipar”Dia nampak macam tak faham.
Lalu saya jawab:
“..bila dah sorok semua kasut dan selipar, nyamuk sangka tak ada orang, lalu pergi rumah lain pulak.."
Jgn mare... hanya kempen kesedaran Denggi
share dr group wassap KY :)

26 comments :

  1. Hahaha... KakYon ni betul-betul tau buat kakak gelak sendiri. Dahlah gambar nyamuk yg ditepek tu bukan main tunjuk silatnya:)

    ReplyDelete
  2. Hahaha sudah terkena saya kakyon.. beriye nak tau apa lah petua nak elakkan nyamuk ni :P

    ReplyDelete
  3. gigih baca sampai abih, nak tahu petua, rupanya lawak jenaka...syok juga niii....

    ReplyDelete
  4. hahahah..nyamok tertipu!

    ReplyDelete
  5. hehee..dah terkena dengan kakyon lah ni ya.....

    ReplyDelete
  6. bagus jugak tu kakyon..sorok kan kasut kan

    ReplyDelete
  7. haha..baru dok terfikir kenapa dengan rak kasut di luar. Rupa-rupanya.. aduh aku terkena..

    ReplyDelete
  8. Ni bkn nyamuk je kena tipu, org pun tertipu gak! :D

    ReplyDelete
  9. Ingat kak zai kakyon nak bagi petua hehe...

    ReplyDelete
  10. lawaklah kak yon ni Jm pun ingat mng betul lah sorok kasut nyamuk x dtg heeee

    ReplyDelete
  11. mungkin boleh juga kita letak kenyataan dekat pintu pagar
    'rumah tak ada orang, semua balik kampung'
    hehe

    ReplyDelete
  12. nyamuk dan lalat tak suka bau wangi ...spray ubat nyamuk banyak2

    ReplyDelete
  13. kesian plak kat nyamuk tu, tentu dia hampa sebab ingat takde org kat umah. skali kena trick je.

    ReplyDelete
  14. Kat sini pun dah ada denggi...

    ReplyDelete
  15. ooo saya ada terbaca di fb baru2 ni hehe
    macam2 kan kak yon..
    moga jauh dari denggi..

    **akak, saya ada baca emel akak, sorry lambat reply
    nanti akak reply ya kalau masih berminat dengan MRS
    t.kasih :)

    ReplyDelete
  16. Hahadoii kelakar tau kak yon ni ;)
    Kita baru nk gi wat dah .. Logik juga kan sorok semua kasut

    ReplyDelete
  17. KY..... betul ke petua tu.... ke nak buat lawak...ke nak sindir tetamu tu sebab kasut dia tak buh dalam almari? hehe....

    ReplyDelete
  18. Kakyon.. Dua kali saya baca baru tau ia jenaka kakyon buat tetamu:)

    Terbayang2 selipar anak2 yg bersepah2 dpn rumah. Nk arah mereka kemas sblm tido lah kononnya .. Hihi

    ReplyDelete
  19. hahhaa..ingatkan petua apa td kak.. rupanya terkena den... hihi

    ReplyDelete
  20. Hahaha.... Betul juga Kak yon kan.... Sekrg ni banyak kes denggi

    ReplyDelete
  21. huhu..

    nyamuk memang jahat. Menci betol.

    ReplyDelete
  22. hahaha..tertipu saya kak, ingat sungguh la ada petua apa tadi :)

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..