*

Monday, 4 August 2014

rakan blogger akak

Assalamualaikum..
cerita bulan ramadhan belum habis lagi..
sementara masih ingat ni akak nak stori sikit.
dah dekat raya lagi beberapa hari ajer tempoh hari akak ada terima satu satunya kad raya pertama dan terakhir untuk tahun ini..
sekeping kad raya kiriman rakan blogger akak..Cik Jari manis.
tetiba terkenang akak nostalgia semasa remaja dulu. berlumba lumba dengan kawan baik sebilik..kononnya siapalah yang paling ramai peminat melalui kiriman kad raya. 
pada masa tu akak boleh dikatakan ramai juga peminatnya..hehehe
tapi akak kalah juga..kekonon..di sebabkan kawan sebilik akak tu masuk ruangan kalau tak silap "kembang setaman" dalam majalah apa ? tak ingat dah!
berkeping keping kad raya sampai ke dia..hahaha


berbalik pada stori kad raya kiriman Cik Jari Manis tadi..akak simpan kad raya dalam album khas kepunyaan akak yang akak simpan khas buat simpan kad ucapan hari jadi dari anakcucu akak.
terimakasih JM, sudi berkawan dengan akak dalam maya ni.walau pun belum pernah berjumpa dan baru saja kenal..sepertinya sudah lama berkenalan. JM ni sangat peramah..kalau nak tahu terjahlah blog beliau. akak suka baca tulisan beliau berkenaan dengan percutiannya ke Jepun. banyak tips yang diberi dan boleh jadi rujukan kalau nak melancung ke jepun..

36 comments :

  1. Memang dulu-dulu kad raya wajib sangat la bagi setiap orang. Sekarang zaman internet, kad raya pun dah kehilangan nilainya. Saya pun dapat satu dari rakan blogger. Cik Julie M. Siap ada benih bunga lagi. Wah rasa syok sangat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh best tu..dpt kad dpt benih bunga lg. mesti kawan yg suka bertanaman nie..

      Delete
  2. Heeeeeeeeeeee...terima kasih kak Yon...terharunya bila baca entri ni...paling terharu bila akak simpan dalam album khas tu..nampkanya tahun depan kalau panjang umur JM pos lagi ek heee..Ye ..sama-sama...JM ni pemalu sikit2..tapi bila dh kenal tu permah lah jugak hiks..teruskan menulis blog JM setia membaca :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih JM sudi baca tulisan akak yg entah apapa ni. tulisan/repekan orang lama..haha.tak ngaku tua..hehe
      Jm tetap di hati akak.. :-)
      psst..JM emailkan add semula akak dh terdelet semua email akak..

      Delete
  3. Oh... memang JM tarikh yg samalah. Kakak pun dpt betul-betul masa dah nak bertolak balik kg masa tu KakYon. Sebab itu baru jadikan N3 semalam.. Rasanya tradisi menghantar kad raya ni blogger yg menghidupkan semula kan KakYon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak rasa pun camtu lah Zakie. bagus juga ada yang menghidupkan semula tradisi menghantar kad raya. taklah berkubur camtu jer..

      Delete
  4. Salam Kak
    nanti kita boleh buat jumpe-jumpe...hari raya ni pon boleh..hehehe
    saya pon ada terima kad JM...saya simpan ditempat rahasia...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..
      boleh sangat..kita bukan duduk jauh pun ..sg buluh dan shah alam 20 minit jer..hehe
      kita buat geder2 ye :)

      Delete
  5. Salam Kak Rose..mmg best dapat kad raya..tambah2 dr rakan2 alam maya ni..simpan buat kenangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm azatie..
      ye atie..yg dulu akak dpt pun akak simpan..dari rakan maya ke realiti..

      Delete
  6. Salam kakros selamat hari raya..dulu pernah juga simpan pastu lama2.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm sud@is..
      selamat hari raya..
      ..hehehe

      Delete
  7. hihi...mcam kita jugak..berebut sape paling ramai peminat..hihi..tapi kawan kak yon tu tak aci sebab masuk ruangan apa tuh..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..nostalgia lama.kekadang senyum sendiri bila terkenang zaman remaja dulu..ngeeee..

      Delete
  8. best kan kakyon dapat kad ucapan hari raya ni, ana pun terima sekeping dari blogger Cik Pin.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai rupanya yg hidupkan semula tradisi mengirim kad raya ye Ana..

      Delete
  9. Bestnya dpt kad raya...jrg org kirim skrg ni..pakai email dn sms ja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu yg specialnya Sarah..simpan buat kenangan..

      Delete
  10. Salam aidilfitri kak...
    Kad raya makin pupus sekarang ni..org wish kat FB / whatsapp..so mmg kena simpan baik2 kad tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..DZ,
      simpan selagi ada hayat..buat tatapan bila terkenang.
      kat FB?whatsapp seminit je dah hilang dari pandangan..huhu

      Delete
  11. seronok kan dapat kad raya ... ukuhwah pun rasa lebih erat .

    ReplyDelete
    Replies
    1. QV..terus trsemat di hati.

      Delete
  12. Seronok dapat kad raya macam ini. Saya dapat kad jemputan kenduri adalah untuk raya ini akak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun bnyk dpt kad jemputan kawen..banyak kena melabur ni..hihi

      Delete
  13. wah..baguslah akak ni, siap simpan dlm album!

    ReplyDelete
    Replies
    1. menghargai pemberian kawan Ujie, akak simpan bebaik :-)

      Delete
  14. Bunda pun ada gak terima kad raya dari JM ni...macam mana JM rajin travel kepelusuk negara...begitu jugajah JM rajin bw kepelusuk blog rakan2 blogger...

    Selamat Hari Raya Kak Rose..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu BUNDA..sangat rajin JM ni bw. bagus juga kalau dpt ikut JM travel

      Delete
  15. Kita pun dapat sekeping aje KY dpd teman blogger.....
    Boleh jugak terjah blog dia lepas nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. terjah jgn tak terjah OKje :-)

      Delete
  16. Samalah macam kak zai suka simpan kad siapa saja yang bagi.
    Sekarang orang hantar mesaj aje nak ucap raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapat mesej pun tak baca sangatkan..takde sentimentel valuenya..

      Delete
  17. kad raya?
    huhu dah berkurun saya tak dapat kad raya

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah akak pun.
      baru raya ni JM poskan kad raya..senang2 terjahlah blog beliau..

      Delete
  18. hehe..saya pun dapat dari Jari Manis..memang blogger yang peramah. Inshaallah, tahun depan kalau ada kesempatan kita sama-sama berbalas kad raya ye ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus juga idea tu Sal..insyaAllah jika di beri keizinanNya..

      Delete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..