*

Thursday, 14 August 2014

cerita goreng pisang rangup

Assalaamualaikum..
Semalam terjah blog lydsunshine, teringin nak mencuba resepi tepung goreng rangup yang disharekan kat blog beliau..
awal pagi..sebelum Mr.Papa keluar rumah..akak dah pesan siap siap suruh beli pisang, nak buat goreng buat berbuka puasa nanti.
akak nak meneray juga resepi tu..sebab nmpk macam rangup sangat.

Selalu sangat akak beli goreng pisang rangup di gerai MBSA Seksyen 19 tu..sampai keredak dia pun akak makan, rangup dan sedap. nak buat pulak tak berapa nak reti. jadi kalau nak goreng pisang  kat rumah, goreng jer dgn tepung gandum atau dgn tepung beras saja, macam orang dulu dulu masak..hehe

 2 biji pisang tanduk/helang selesai di makan 3 beranak..terasa lebih sedap dari sebelumnya..
resepinya  akak share kat sini ye..




20 comments :

  1. hujan2 lyn syok ni sambil dodoi ank hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. duduk pulak kt pangkin kan Iryns..
      terimakasih sudi berkunjung.

      Delete
  2. Baca malam2 pun rasa teringin pulak nak makan pisang goreng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. minum pulak dgn kopi o..pergh! kul 2 pg belum tentu boleh tido..heheh

      Delete
  3. Salam
    fuhh...pisang tandok digoreng amat sodap huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkslm..
      cicah pulak sambal kicap..terbaiklah sukaxplo..

      Delete
  4. sedapnya, terbayang sambal kicap..ahaiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang Johor mkn goreng pisang dgn sambal kicap..

      Delete
  5. Blogwalked!

    http://cerita-adindabaizuramazlan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Salam Yon. Ni resipi goreng pisang kawan kak ajar. Ni ukuran kecil dia. 2 sb tepung beras. 1 sb tepung gandum. minyak masak suam 2sb. Masukkan air kapur ( agak2lah kan yang ni ) garam & sedikit serbuk kunyit/pewarna untuk kuning. Ranggup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih Mala, petang ni akak nak try :)

      Delete
  7. Pisang goreng Azmi! kat komuter sek. 19 shah alam tu kan? mmg feveret saya gak tuuu kekeke... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye Farra.. kalau beli memang amik keredak dia..cucu pun suka..:-)

      Delete
  8. kat sini hujan kakyon.....sedap mkan goreng pisang panas2 ni ....pisang tanduk goreng tu febret suami dgn ank2 sya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. minum pulak dgn kopi o panas..pastu duduk stori mori kat pangkin..heheh

      Delete
  9. Saya pun pekena grg pisang jgk...tpi pisang awak ja...klu pisang tanduk memamg sedap lah..

    ReplyDelete
  10. Anonymous9/9/14 23:05

    Good day! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I'm kinda paranoid about losing everything I've worked
    hard on. Any suggestions?

    my web blog Battle Camp Hack Tool

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..