*

Friday, 27 June 2014

Dugaan menyambut puasa.

Assalaamualaikum..

Salam jumaat penghulu segala hari..
Alhamdhulillah..subuh tadi  Allah turunkan nikmatNya. Butiran mutiara berguguran membasahi bumi Desa Alam. Dapatlah tanaman di halaman bermandikan air hujan. Sejuk dan nyaman rasanya.semuga cuaca sejuk dan nyaman ini terus kekal menyambut kedatangan ramadhan..
Dugaan akak kali ini..tetiba batuk pulak. Harap cepatlah batuk akak ni semboh..supaya dapat akak menunaikan ibadah akak dgn sempurna..Ameen..

20 comments :

  1. Allahamdulilah ....kat tempat saya pun subuh tadi hujan juga....sejuk je keadaan skg ni.
    selamat berpuasa kakyon....moga cepat sembuh batuknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdhulillah..muga cuaca baik saja. Selamat berpuasa SI :)

      Delete
  2. Salam ramadhan kakyon...sempat lgi ni mkn ubat ..semoga cepat sembuh batuk tu...klu ada madu boleh minum cmpur dgn air suam..insyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali Sarah Talib. Kebetulan nama bapà sama plak..hee
      Insyaallah madu dah beli..tingak nak minum jer..

      Delete
  3. Semoga cepat sembuh ye Kakyon..
    Selamat berpuasa dan supaya kita dapat meningkatkan lagi amal ibadat kit di bulan Ramadan al mubarak ni. Dikesempatan ini saya ingin memohon kemaafan sekiranya ada komen saya yg menyinggung perasaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih, selamat berpuasa buat yati sekeluarga dan sesamalah kita beramal..moga amalan kita semua di terima. akak pun mohon ampun dan maaf juga..tiada apa yang menyinggung hati pun..kalau komen kawan2 kita anggap sebagai nasihat atau gurauan saja.. :)

      Delete
  4. Semoga Kakyon cepat sembuh...Aminnn
    Salam Ramadhan dari saya dan keluarga. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan buat RH sekeluarga..

      Delete
  5. salam ramadan kakyon..jaga diri moga sht selalu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan buat paridah sekeluarga. semuga amalan kita di terima Allah..

      Delete
  6. Cuaca panas jerebu, moga cepat sembuh,.pakai mask kat luar buat benteng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah Sud@is, masa pergi vetnam ari tu, bnyk jual facemask dari kain. tapi tak beli. tak teringat pulak bila musim jerebu bole pakai..

      Delete
  7. salam jumaat kak
    selamat menyambut ramadhan dan menjalani ibadah puasa
    moga ramadhan ini lebih baik dari yang sebelumnya kann..
    take care kak,

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ahad dan selamat menyambut ramadhan eiza. insyaallah..memang itu yang kita harapkan..

      Delete
  8. salam jumaat . semoga batuk kak rose cepat sembuh ... aaamin .

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ahad QV. selamat berpuasa. semalam akak dah mkn macam2 ubat..setakat ni belum sembuh lagi. harap tak berpanjangan..

      Delete
  9. Assalammualaikum kak
    musim panas kering & jerebu skrang kak...alhamduliLLAH pagi tadi sg buloh pon hujan,,cuba makan madu kot² boleh sembuh spt sediakala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam..
      dah tua ni bnyk pulak pantang larangnya. sejuk tak boleh, jerebu pun tak boleh.doakan akak cpt baik ye.. :)

      Delete
  10. Alhamdulillah kita semua bakal berpuasa esok. Selamat berpuasa buat akak sekeluarga. Tempat saya hujan lebat malam tadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah..selamat berpuasa Cik M. tempat akak panas terik sekarang ni..kena berekon ajelah..camne nak jimat api ekk.. ;)

      Delete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..