Wednesday, 18 June 2014

Dairi ke Maldives 1

Assalamualaikum..
...nak sambung cerita ke Maldives dah terhilang fokus pulak. ingatkan sebelah petang hari itu selepas siap urusan harian kami , akak nak berehat dan berblogging, tapi rupanya kami kena ke Penang atas urusan kerja. Nasib baik masa petang tu Mr. Papa sempat tidur selepas solat zohor sampai petang..bayar hutang tidor dan fenomina mabuk naik kapal terbang, kalau tidak harus Mr.Papa tidak tahan berjaga malam untuk memandu..huhu

**********
Kami landing di Male, Ibrahim Nasir INternational Airport jam 10.15pm waktu Male.Checkin 30 minit tak siap lagi..ramai sangat orang berbaris panjang. Barisan Maldeveian lebih panjang dari foreigner..
kami disambut wakil travel agen kami  dan bersama kami ada sepasang suami isteri seorang Doktor dan pasangannya seorang guru dari Seremban. kami berempat di bawa menaiki bot laju yang boleh membawa 21 orang penumpang termasuk 3 krew.
perjalanan ambil masa selama 45 minit.
meredah lautan di tengah malam waktu bulan pulak mengambang penuh..adalah pengalaman yang sangat mengujakan. hati berdebar..seronok dan cuak bercampur2. dalam kepala terfikir..kalaulah bot rosak kat tengah laut..*akak tak pandai berenang, atau krew buat gila kat tengah lautan tu..nauzubillah.. nasib baik kami ada berteman, kalau tak, risau macam2 kat tempat orang..
sampai di jeti kami di sambut wakil chalet yang sangat peramah..walaupun BI dia akak tak berapa nak paham..ke dia yang tak paham BI akak.. hehe
belum sempat habiskan welcome drink perut dah memulas dan tak sabar nak ke rumah kecil tiang seribu ..huhu. akibat berhempas pulas meredah gelora dilautan dalam  atas boat tadilah ni..cepat sangat hadamnya nasi goreng ayam * tak ingat nama menunya apa* yang dihidangkan dalam pesawat , nasib baik bukan nasik lemak,  telanjang yang cheff Wan popularkan tu, harus juga akak tak nak makan..hehe

hari pertama..
lepas bekpest, kemana nak pergi ye? pandang keliling semuanya pokok, pantai dan air laut. dugong pun ada..hahah..nasib baik tak jadi dugong juga..
 Kami ke lobby resort yang mempunyai 82 buah bilik ,nak tanya2 kut ada pakacge lawatan yang di sediakan olih pihak resort.
 Tiada package istimewa di sediakan, semuanya free n easy..hihi
sememangnya free n ezy pun..dah namanya pun Fun Island, so.. we have fun lah!
guling2 atas pasir.. alaala citer hindustan tu!!..heheh

kalau lihat itenery ni..semua nya dalam dolar. kopak mak kalau ikutkan hati..hihi

mat saleh vs Hj.Saleh..ada berani! hihi

kami pergilah ke Robinson Island yang fercuma tu. naik motobot pergi balik 10 minit.
bot dah macam ikan sadin..nasib baik bot kami tak sesak..penumpang lain takut nak naik dengan kami..munkin takut karam kut..hihih

kebetulan hari itu hari jumaat.kami di benarkan bersiar dan bermandi manda selama 2 jam saja. tanpa penerangan..atau kami yg tak tanya, dah biasa dgn budaya selesa,kami pergi tak bawa apa2, tak bawak baju untuk mandi, tak bawak minuman atau makanan. ingatkan di pulau tu ada kedai jualan minuman macam kat Morib..hehe..
sepatutnya kami seronok,  kami bukan mat n minah saleh yang suka panas. tapi..bila masing2 dah tunjuk muka kelat menahan dahaga, hilang semua keterujaan nak bergambar sakan..cuma teruja nakkan air minuman. cuaca sangat panas dan kami kehausan!
inilah nikmat Allah!!
pukul 12pm semua dah kena angkut balik ke resort, sebab semua krew resort nak solat jumaat..termasuklah my laling. nanti pukul 12.45 dah nak masuk waktu solat..

lain kali bawak jer selipo jepang..senang nak jln2 tepi pantai..

seronoknya dapat bercanda di tepian pantai..

kan akak dah  bilang tulis..macam citer hindustankan..gulung2 atas pasir.. tak nak caya!..heheh. jangan samapai termuntah sudah lah ehh..hihih

lupakan pasal model tu yekk..tolong fokus  view kat belakang yang sangat cantik tu ..heheh

laporan belum berakhir..tungguuuuu....:)))

24 comments :

1. hahahahaha mat saleh vs hj mohd saleh... lawaksangat ni! :-)

1. tengoklah tu..mat saleh pun menakut jer..hehe

2. cantiknya laut maldives ni
    bestnya akak hanimun kat sini :)

1. lautnya membiru..pantainya memutih..pasirnya mengebu..banyaknya orang putih..:)

3. Kak yonn hamboi hsmboi romantik sgt tau jelez Jm tgk bebulu je mata mula lah berangan nk cari pasangan nk buat aksi yg sama heeee. Ya allah temukan lah aku jodoh org yg bsik baik heeeee. Jgn kata mat saleh, jm tgk hj saleh tu pun kecut gak peyut nih

1. Hehe..JM jgn jelezzz. Org tua kata mata tak berbulu nmpk antu..hihi
      InsyaAllah muga diperkenankan hajat dihati. Dah jumpa jgn lupa kami disini. Adakah sekacak hj saleh..ahaks..hahhaha

4. Ewah.. ewah KakYon betul-betul memang macam hindustan:)
    Kakak pulak yg senyum-senyum seronok tengok.
    Pantainya pulak bersih betul kan..

1. Ini pantai yg biasa2 jer..nk canrik lagi ongkosnya lagi mahal..

5. amboi! bercanda ditepian pantai.... :)

1. Kekonon nak ikut anita serawak dgn arwah sudir..hehe

6. Romantik habis...wah bestnya. Nmpk nyaman ja tempt tu.

1. Sesuai untuk berehat jauh dari suasana hiruk pikuk kat bandar..

7. Subhanallah view diaaa mmg cantekkk bangat
    Hamboii kemain romantik model tu hihi
    berhajat gak nak bercutian kt pantai cenggini...kena kompol duit berkepuk2 dulu laaa haha

1. cari duit lagu mana pun tak cukup..kita kena cukupkan dia. Ada kelapangan dan kesesuaian pergi lah eiza..best tau.. :)

8. Subhanallah, cantik sungguh. bersih je. Teringin nak sana, walau dalam hati macam ade sikit rase takut. Ntah kenape. Tapi nak! Tq for sharing ya.

1. Akak pun mulanya takut juga..tapi fikir jer nak menikmati kebesaran kejadian Allah..lgpun pulau tu pernah kena tsunami suatu masa dulu..

9. saya jelez tauuuuuuuu

waduhhhhhh romantika de amor betul la akk suami isteri ni!

1. Next..anies nyer turn..ehem..ehem..

10. Memang cantik view pantai tu kakyon..
    Betul2 filem hindustan kakyon dengan enhubby tu.. so sweet :)

1. view dlm gmbr dh nmpk cantikkan.realitynya duk seharian tepi pantai pun takpe menikmatan panorama semulajadi..

11. subhanallah cantiknyaaa pantai tuh..
    geram sungguh tengok..

1. ada kelapangan pergi lah kesana CT..:)

12. salam kakyon
    romantiknyeee...hehehe

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..