*

Monday, 7 April 2014

tak tahu nak tulis tajuk apa

Assalaamualaikum..
lama dah tak tidur siang..hari ini dapat tidur sekejap rasa leganya..
hari ini sakit telinga lagi. baru 2 hari rasa lega..pagi tadi berdenyut2 semula.
tak pantang makan lah ni..
kisahnya..telinga akk ni selalu rasa gatal. macam ada benda menguit2 kat dalam tu.
cotton bud Aydin yang selalu jadi mangsa. cucu pakai tak banyak mana pun..Wannya yang pakai lebih..
Oya pulak tengok Ibunya selalu menyasau cari cotton bud setiap kali lepas mandi..dia belikan alat gerudi telinga ni..hihihi



apalagi makcik pun lupa diri..hari2 dok mengerudi telinga..lama2 dapat infection..
aduhhhh! berdenyut2 sampai tak tidur malam.
pepagi buta kejut En.Papa minta dihantarkan ke hospital.tak tahan sangat dah.
Hospital paling dekat KPJ Shah Alam. emergency!
daftar nama..jumpa doktor..
tanya ..cerita, tanya.. cerita..
Hah kaww!..dia charge RM178.20 sen.




makan ubat..tapi tak rasa makan ubat..
kebal ke badan akak ni..kalis ubat?..huhu
2 hari menderita..
tak boleh jadi cam ni!
cam rugi jer beli ubat mahal..tapi ubat tak jalan kat badan!
 
 yok papa.. kita gi sepital gomen!
pergi sepital gomen ambil masa setengah jam. bayar singgit jer. buat itu ini..gedebak gedebuk setengah jam juga * dah upgrade sepital gomen ni ye.. cepat dan cekap *
balik rumah telan ubat..alhamdhulillah..
rasa lega..maknanya badan akak ni taklah kalis ubat..
lihat perbezaannya!!!!!!
rasa membazir jer..huhu
salah sendiri nak buat camna!

walaupun dah lega dan susut bengkaknya..tapi kesan kotoran susah nak keluar juga.
dapat info..sedaramara kan ramai..:))
cadangkan ke farmasi..
beli ini..


alhamdhulillah..settle semuanya..
tapi appoiment kena pergi juga..




10 comments :

  1. :) blogwalking sini . . mohon singgah blogshope sy : http://ayraashoppe.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Kes gatal n sakit telinga ni pernah bunda alami...ada dalam 5 tahun lepas...puncanya gatal, selalu garu2 n korek2..lama2 jadi kesedapan..terlagi-lagi... cotton bud tu biasalah..lama2 jadi bengkak dan berair...tak selesa, demam...

    Dalam dok bengkak n sakit tu masih gatal dan masih korek2 ..menggaru kegatalan dan kesedapan...satu hari tu tak sedar sampai terlepas masuk cotton bud (kapasnya) kedalam telinga....pekak sebelah...kelam kabut g klinik swasta..

    Doc korek keluar kapas..bagi ubat titis , anti biotik dan ubat tahan sakit...doc cakap ada infeksi dan jangkitan kulat (fungus) sebab tu gatal.. ..abis ubat doc suruh datang lagi.. lat tiga hari pergi cek lagi..sebab masih bengkak luar n dalam telinga, berair... tak selesa sakit berdenyut2..bagi ubat lagi.. abis ubat, tak juga baik..

    Last pergi klinik kjaan...doc suruh jumpa pakar telinga hidung dan tekak (ENT) kat Hosp Besar Ampang, buat rawatan rapi, bagi ubat titis n antibiotik... dua hari lega bengkak... dalam seminggu tak gatal lagi dah...tak berair lagi dah.... free jer..(guna kad pesara kjaan suami).

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yang Bunda rasa itulah yg akak rasa juga. yang murah tak semestinya tak baguskan. kita jer yang tak sabar bila dah sakit, nak cepat baik ajer. sebenarnya kifarah untuk kita dan menguji tahap kesabaran kita..

      Delete
  3. salam ..ziarah sini.

    biasanya doc tak galakan korek telinga,bersihkan keliling telinga..kenalh..selalu juga pesan kat anak2..bersihkan telinga..jgn korek..kalau gerudi tu..lgilah..hehe

    semoga cpt baik ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkslm..terimakasih singgah.
      hehe.. dah tahap ketagih tu yg gerudi..
      alhamdhulillah..berunsur baik dah..

      Delete
  4. anak saya pernah sampai berdarah telinga gara-gara main korek2 telinga.. panik sekejap saya sebab masa kejadian babah dia outstation.. syukur takde apa2.. sejak tu memang dorang tak korek telinga dah.. hanya saya je yang boleh buatkan.. ;)

    ReplyDelete
  5. Bahaya klo smpai berdarah..tskut rosak gegendang. Bebudak kenalah awasi apa yg di buatnya..

    ReplyDelete
  6. tetiba sy plak yg rs ngeri bc cerita akk ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah Anies..jgn buat mcm akak ni.klau gatal beli jer ubat titis..tak perlu korek lubang telinga..

      Delete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..