*

Saturday, 12 April 2014

kentang goreng cicah sunde

Assalaamualaikum..
makan malam pada lewat petang..bila dah malam rasa laparlah pulak..
ajak Oya keluar cari sesuatu yang boleh di kunyah kunyah..
Mentelah kami tiga beranak saja yang ada di rumah..jadi tak berani  ler kami nak keluar mengeteh, makan capati or roti canai..
Kita ke McD jer bu! Sambil kita jalan2.. boleh Aydin tengok bulan tengah mengambang dan lampu neon kat tepi jalan tu..



Oder kentang goreng  dan kun sunde... Makan dalam kereta  jer..
sambil makan kentang..sambil makan sunde..sedap pula rasanya..
Oya kata..cuba ibu cicahkan kentang goreng tu pada sunde..lain macam sedapnya!
Ye ler..Aydin pun suka. Berebut makan dengan Wan dan Uminya..
Ek elea...saja jer akak buat cerita..takkan lah Wan nak berebut makan dengan cucunya..
tapi betul akak kata..memang sedap giller..
Kalau nak tahu..kena cuba ler ye..


12 comments :

  1. Sedapnya nampak. Nak kena cuba juga ni :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba..cuba..jgn tak cube...:)

      Delete
  2. hehe..rupanya boleh dipelbagaikan cara makan kentang dan aiskrim ya..

    ReplyDelete
  3. ohoho..tajuk entry macam nak buat resepi baru je..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tajuk tak gitu..sara tak singgah blog cikrose kan ;) .. hihi

      Delete
  4. Replies
    1. ikut suka ati jer kan..heheh

      Delete
  5. Hihi... KakYon pun dah terikut Oya dgn Aydin ye...
    Aydin memang kata sedap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wan pun dah jadi cam bebudak..ikut jerlah keletah anak n cucu..hehe

      Delete
  6. Salam Kak Yon, mmg sedap kak..saya selalu buat macam nih...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkslm Azzah, haah kan!
      akak cakap kat anak..pasni beli aiskrem beli kentang goreng sendiri..ngadaplah kita anak beranak..murah jer..hihi

      Delete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..