*

Friday, 11 April 2014

Tumisan Kacang Kuda

Assalaamualaikum..

Semalam meronda ke blog link akak..
ternampak blog cik mat gebu.. Dapur Tanpa Sempadan tengah tayang resepi kacang kuda tumis berempah..
terasa macam nak mencuba pulak..
kebetulan stok kacang kuda memang ada..
biasanya akk rebus bubuh garam jer. rebus pun dalam presure cooker..sekejap aje dah masak. 
  akak rendam kacang kuda semalaman..supaya cepat empuk bila di rebus.
pagi tadi mula merebus dan resepinya akak main taram aje..

inilah hasilnya tumisan kacang kuda yang akak masak. Akak tak boleh nak masak pedas nanti cucu tak boleh makan pulak..



7 comments :

  1. feveret saya ni... Baru makan semalam tapi beli kat pasar malam je la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pun kekadang brli kat pm juga..

      Delete
  2. Yelah KakYon kakak pun selalu rebus dgn garam aje tak terfikir bak olah cara lain.
    Nampak best juga ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kudapan sambil tengok tv.semangkok kejap dh habis..

      Delete
  3. Sedap makan kacang kuda. Nyam-njam..

    ReplyDelete
  4. suka mkn esp time ujan...bestttt

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..