*

Thursday, 20 March 2014

teppanyaki

 Assalaam.. 
Sejak Jusco di One Utama di ubah suai..akk tak tahu kemana perginya kedai makan makanan jepun Teppanyaki tu berpindah. Selalunya kalau akk teringin nak makan..akk makan di situ saja.Sejak kedai makan tu dah berpindah..lama dah akk tak makan teppanyaki tu tau!
 selalu kalau kesana terjengah2 mencari kedai tu..teringat2 akan kesedapannya..sampai meleleh air liur..kepingin banget nih..ekekek..

apalah sangat tarikannya sampai teringat2.
akk suka nasi yg macam pulut tu.kalau guna chopstik pun tak jatuh berderai.ikan salmon yang di panggang /goreng yg baunya wangi sangat. kalau masak kat rumah tak berbau mcm ni. taugeh goreng yg masih ranggup dan di tabur bawang putih goreng. sup tahu masam pembuka selera..rasanya ada di jual kat kedai makanan Jepun.
wallah.. enak banget!
 
Dua minggu lepas Oya ajak jln2 cari barang di Sunway Piramid. Kebetulan kami lalu kat depan restoran teppanyaki. Spontan Oya bertanya ..ibu nak makan ke?
* Eh! macam dia tau aje hasrat hati ibu dia..hehe
lantas ibunya menjawab..opkos lah my dear..
* Wallah..so kind my dotter..:)

Ofkos lah..my douther is so kind...
:))

No comments :

Post a comment

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..