*

Monday, 31 March 2014

hari kementerian kebudayaan dan kesenian

Assaalamualaikum..
Sabtu dan Ahad..
banyak aktiviti di buat sampai tak cukup rehat..
sabtu pagi.. membantu persiapan  hari kebudayaan dan kesenian anjuran bersama RT, UMMO dan Kementerian Kebudayaan sendiri..di dewan RT Ru ah Kelompok Seksyen 17 Shah Alam.
Banyak acara berlangsung yang berkaitan dengan kesenian. Ada tarian, silat, kompang dan banyak lagi tak ingat dan tak smpat tengok pun sbb merewang kat dapur..
Yang betul betul berminat nak tengok acara yang ini..

Demo memakai tudung..

Pertandingan gubahan hantaran dari tuala..

Pertandingan masak ikan tempoyak..

Hadiahnya pun meriah..
Menu makan tengahari yang di masak secara gotong royong..




Lepas zohor ke majlis kawen rumah kenalan en.papa.
ada kumpulan qasidah yg buat persembahan. Lagu2 yang di bawa telah di ubah senikata kedalam bahasa jawa. Terleka tetamu dan akk mendengarnya..


Alalala comeinya kamu kamu..
muaaaaaaahhh!!

6 comments :

  1. dapat makan free tak? tu pentinggg... hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari mengantung periuk..haha

      Delete
  2. seronoknya akak. macam-macam ada yea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah macam astro..macam2 ado..

      Delete
  3. Meriah tengok menu2 nya.. sedap!!
    Hadiah pun banyak :D

    ReplyDelete
  4. satu hadiah pun tak dapek ke akak..huhu

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..