*

Tuesday, 10 December 2013

FB TU RUMAH?

As salam..
Saja akk nak tanya pada kawan kawan fb camna u oll kendalikan fb u oll? Akk ibaratkan wall akk ni sebagai rumah akk. Kalau uoll updet status umpama uoll lalu lah depan rmh akk dan bawa kisah uoll. Kebetulan bila akk login *buka pintu rmh* akk nmpklah uOll lalu ramai ramai..sbb depan umah akk ni terbuka utk semua orang. Klau akk ternmpk uoll ada cerita menarik hati akk, akk like * tegur* n akk komen *sapa n sembang* tapi kalau agak2 merapu akk wat dono jer.

Kalau ada yang lalu bawa barang jualan rasa berkenan akk beli juga. Tapi akk tak suka ada orang tinggalkan barang jualan depan rumah akk. Akk memang jarang nak terjah wall uoll *bukan sombong ye* kecuali yg rapat dgn akk tak pun rumah kedai sbb nak cari barang. Sbb itu kalau ada cerita yg menarik hati akk lmbt nak join ataupun terlepas jangan kecik hati. Akk rasa tak selesa pulak nak selongkar segala isi rumah orang.

Bila time akk lalu depan rumah uoll..jangan lah malu nak tegor akk. Akk ni kadangkala lalu menonong jer..x toleh kiri kanan *lepas updet offline..hihi* nak cepat wat keja..nanti bila keja akk dah siap akk lalu lagi..baru bleh nak sembang2..minta maaf ler banyak2 ye..

Agak2 kalau dah tak suka akk lalu depan rumah uoll, unfren ke..blok terus pun tak apa..akk tak marah. Bukan ada apa2 pun. Berfb nak hapi2.. Uoll pulak camna ye.. Cer citer :-) -- Sent from Fast notepad

9 comments :

  1. Betul juga konsep itu. Kena jaga tata susila kan. Peringatan untuk diri saya juga. terima kasih akak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini pandangan akk jer..mcm kita duduk satu taman..

      Delete
  2. Satu metafora yg baik bila fb ibarat rumah. Kakak ni memang dah lama tutup a/c fb KakYon. So kiranya macam dah tutup pintulah bila dah tak ada fb lagi. Kak Yon ada fb kenalah berhati-hati:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa tutup ye zakie? ada masaalah ke?

      Delete
  3. ha'ah la..tak terfikir pon FB tu mcm umah
    sy ni nama jek ada FB tp update jarang2, liking2, komen2 pon jarang..konsep umah tertutup la kann hihi
    tp selalu gak cuik2 jengah umah orang...ish ish menceroboh namanye tu ek :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde la gitu. ini cuma pandangan akk saja..

      Delete
  4. alin selalu lantaklah org nak tag ke..nak jual apa2 ke..alin tak kisah...tak rasa semak pon

    ReplyDelete
    Replies
    1. alin.. kalo tag brg jualan tak pe lagi..ni ntah apa2 gambar..meloyakan..

      Delete
  5. hehehe sy x de fb so krg tau psl2 gini ;-)

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..