*

Thursday, 3 October 2013

Ikan pasir penambang

Assalaam..
Seperti biasa sebelah pagi dan petang Oya akan singgah rumah akk dulu sebelum bergerak ke ofis dan balik kerumah..
Pagi tadi dia singgah bawak ole2 dari ofis ..sbb petang semalam dia tak sempat singgah, ada meeting..katanya..
 
ikan ikan segar ni datangnya dari pasir penan
mbang kuala selangor. Pandai pulak dia membeli ikan..sedangkan selama dia tinggal bersama akk, tak pernah sekalipun dia kepasar atau kepasaraya semata2 nak beli ikan.jenis2 ikan pun dia tak tahu..huhu
nampaknya..Alhamdhulillah..sejak ada anak dia dah banyak berubah , baik dari segi penampilan, sikap dan tanggungjawabnya..
sudah mahu belajar memasak..walau pun sebelumnya hanya pandai goreng telur..hihi

kita selalu merasa rugi dan bersusah hati bila kita kehilangan sesuatu.tapi bila kita redha..Allah akan menambah dan memberi yang terbaik buat kita..

12 comments :

  1. assalam kakyon..mesti ikan fresh tu kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkslm acik...ikan fresh baru naik kedarat

      Delete
  2. wah bestnay kalau dpt ikan2 segar mcm ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jarang dapat ikan segar camni kesuma..

      Delete
  3. Itulah Kak Yon rasa sedih bila dia tak duduk dgn kita tapi dgn cara itulah dia lebih berdikari dan merasa lebih kasih dgn ibu sebab tak duduk sekali kan..

    Nak masak apalah ikan itu agaknya:)

    ReplyDelete
  4. Mulanya memang sedih, tapi bila kita redha..bnyk kebaikanya. Alhamdhulillah..semuanya berjalan lancar..

    ReplyDelete
  5. sodap nyer masak lauk ikan fresh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai tergigit jari..hehe

      Delete
  6. Salam Jumaat Kak Yon.

    Waa iakn fresh tu Kak yon, masak apa pun sodap!. Betul tu Kak Yon, Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..semuanya kerja Allah. doa dan tawakal saja yang mampu kita buat.

      Delete
  7. segar aja ikan tu kan. mesti sedap makan segar-segar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersyukur.. ada nelayan yg mencarikan sumber makanan buat kita..

      Delete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..