*

Tuesday, 2 April 2013

percutian atas kapal part2

Assalaam..
 rakan bloggers yang di kasihi.. semoga kita semua di rahmati dan dalam perlindungan Allah..
Sebelum kami mulakan pelayaran kami dimaklumkan olih agensi kami mengatakan dalam kapal ada dua restoran. satu non halal dan satu lagi free fork. ramai juga dikalangan muslim yang rasa curiga dan tertanya2. selepas di beri penerangan olih chef barulah kami rasa yakin dan berpuas hati. barulah kami berselera menjamah makanan yang di hidangkan.
kapal yang mempunyai 687 kabin dan boleh memuatkan 1374 penumpang ini mempunyai bilik2 vip, bilik kelab ahli, bilik berjudi, gym,klinik dan macam2 bilik ada..heheh.
purata penumpangnya dari kaum cina..adalah melayu dalam 10%..india 10%.. sedikit foregner..
semasa dalam kapal kami buat aktiviti sendiri. akk nampak ramai nyonya2 main mahjong di tempat terbuka. apek2 dah tentulah main judi..
kami yang muslim ni..duduklah terperap dalam kabin..kalau rajin duduklah atas deck melihat pemandangan dan menikmati hembusan angin laut..
ada juga kawan2 yang tanya..tak mabuk ke? pada akk oklah tak pernah pulak mabuk. cuma pada mula akk rasa sikit seriau sbb akk ni penakut naik kapal. tapi bila dah duduk atas kapal tu..tak rasa bergoyang atau bergegar sedikit pun..rasa seronok pulak.
bila cakap pasal mabuk..kawan akk yang sama2 pergi bawak pil mabuk sebeban..haha
sudahnya tak makan satu pun..hihi
**ini ada petua kalau taknak mabuk bila naik kenderaan.tak kiralah naik bas ke.. naik kapal terbangke..naik kapal ke. sebelum naik kenderaan tu tampal aje koyok pada seluruh pusat..insyaallah berkesan. ramai yg dah cuba..:))


 kerabu/salad seafood.akk memang amik asing2.tak suka campurkan sekali. masa makan hari tu rasa nak buat bila balik rumah nanti..tapi sampai kesudah tak buat lagi..malaihnya aku nak masak sekarang nie..huhu
kerabu suun tu sedapnya..masyaallah..

 set kambing panggang..





menikmati hidangan makan malam sambil bersantai menghirup udara segar di tengah lautan.

9 comments :

  1. wa...

    mesti sepoi-sepoi kan...

    aman damai

    :)

    ReplyDelete
  2. Kakcik pulak tumpang rasa seronok. :)

    ReplyDelete
  3. Bestnyaa, suka suasana begini

    ReplyDelete
  4. hepi honey !!.. ;)

    ReplyDelete
  5. Jalan je kakrose ni ye...buat kita jeles.
    Zana letak link kat rose dlm blog list tau. Jgn terkejut pulak link kakrose takde kat muka depan.
    Kakrose ada twitter tak?

    ReplyDelete
  6. BESTNYA KAK YON..... MENU2 PUN NAMPAKNAY SEDAP!

    ReplyDelete
  7. DARI PAK SUNANG Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui AKI DARMO saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan AKI DARMO,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan AKI DARMO yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti, AKI DARMO juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penglaris jualang silahkan hubungi AKI DARMO di 082-310-142-255 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya –ATAU KTIK ALAMAT BLOG AKI -http://pendidikan-merangin.blogspot.co.id

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..