*

Wednesday, 13 March 2013

last2 berdating dengan doktor

Assalaam rakan bloggers yang di kasihi.. semoga kita semua di rahmati dan dalam perlindungan Allah..

sejak akk berdating dengan doktor dan di sahkan ada diebetes..inilah ubat yang akk perlu ambil setiap hari.
bila sesi dating dengan doktor..nasihat dia..kurangkan makanan yang manis * sebenarnya akk memang tak suka makanan manis* makanan berkanji, berminyak dan bla..bla..bla..seperti yang biasa kita dengar..
last2 akk tanya..apa yang boleh kita makan doktor?..dah semuanya makanan kita macam itu! bla..bla..bla..
last2 doktor diam..hahah.tak larat dia nak dengo makcik ni membebel..
 cer kita tanya pesakit lain..larat ke diaorang berpantang macam yang doktor suruh!
takde maknanya..seminggu dua bolehlah..heheh
last2 berbalik pada JADUAL ASAL..huhu.

last2 doktor tu kata..akk kena banyakkan exsersais! * akk setuju sangatlah tu..
tapi..setiap pagi akk exsersais per! sapu halaman, siram pokok, angkat pasu..alih pasu, terbongkok2 merumput..semuanya aktiviti yang mengeluarkan peloh tau!
pastu doktor tu kata..akk basohlah keretake.. * part ni yang akk malas* 
janganlah asik tengok TV jer! * macamlah dia tahu masa terluang akk asik ngadap citer korea dengan bermuka buku *..heheh

last2..lepas sesi bebel membebel antara akk dan doktor..
nah! amik kaw ! terbuntang mata akk nengok ubat yang besar gedabak ni. naik meroyan akk nak menelannya sehari 2 bijik..huhu

tambah meroyan pulak en.papa membayar ongkosnya sebanyak rm215 hinggit untuk sebulan punya stok..huhu

@last2 nanti akk pergi sepital kerajaan jer..ongkosnya cuma rm1 sahaja..hihi 
sayang kerajaan!!!!!!

10 comments :

  1. Replies
    1. Insyaa Allah..terimakasih..:)

      Delete
  2. besar gedabak ubatnya..apa pun jaga kesihatan ye..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa nk tercekik menelan.insyaa Allah..:)

      Delete
  3. jaga kesihatan akak. Semoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena jaga makan jer. Insyaa Allah ..

      Delete
  4. akak syg, jaga diri tau. kc syg akak sgt-sgt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akk pun sayang ella ketat2.

      Delete
  5. jaga kesihatan tau akak..jangan lupa makan coklat yg doc.kasi.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah mama. mindset coklat tu sedap..huhu

      Delete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..