*

Sunday, 3 February 2013

makan..makan dan makan lagi..

Assalaamualaikum..
rakan blogger yang di kasihi..
 semoga kita di rahmati dan dalam perlindungan Allah..

lama tak cerita pasal makan makan..
buka album makan makan dalam laptop ni..banyak peristiwa makan makan akk anak beranak..
kami makan steamboat kat satu restoran di kota kemuning. harga taklah mahal sangat. seingat akk rm26++ sekepala. kanak kanak bawah 10 tahun separuh harga..
makan stembot ni..kita tak boleh nak bezakan kesedapannya antara satu restoran dengan yang lain. makanan rebus2 kan..cuma bergantung pada sosnya..kalau sedap sosnya..sedaplah semuanya..
sesuai sangat kalau sesiapa yang nak berdiet..


******

hari jadi cucu ke4 akk Affy..makan makan lagi. kami ke Laman Seri Seksyen 13 Shah Alam.
ada  restoran West Food kat situ. dah lupa akk makan apa. gambar pun cilok dari FB Illa.gambar yang akak ambik dah terdelete.

*******

mulanya Ateh n Nadia yang belanja akak n en. papa makan di Bagan Lalang. punyalah ramai orang, rasa tak puas hati..makan dalam keadaan suasana bising. masakannya..apa yang di oder semuanya sedap..

seminggu lepas tu kami berdua pulak pergi. sememangnya hari2  ramai orang. nasib baik kami cuma berdua..adalah meja kosong. itu pun duduk tepi meja casher.meja tempat pekerja lepak2. kalau ramai harus kena menunggu sehingga ada pelanggan yang perihatin makan cepat2 nak beri laluan untuk kita duduk. kalau tak, berasaplah kaki berdiri menunggu orang selesai makan. makanya.. sebelum datang harus telepon dulu ya pak!! di booking mejanya..huhu





****

cuti awal tahun baru.. anak2 berkumpul kat rumah. apa lagi emaknya memasak lah nak bagi anak cucu makan ..seronok makan ramai2..bersimpang siur tangan..heheh

 asam pedas ikan siakap..feveret anak n cucu.offkos feveret en.papa sekali..




ada lagi acara makan makan..nanti bersambung dilain kali..

18 comments :

  1. assalam..ehem bestnya kak rose dpt berkumpul makan2 dgn keluarga..mama ni selalu mkn berdua je dgn en.hb..hu2x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm mama..akk pun sama, bnyk masa mkn bedua jer dgn en papa. sesekali baru dpt berkumpul..huuuu

      Delete
  2. Perghhh...seafood...lapar...huu

    ReplyDelete
  3. semuanya saya suka..terutama gambar asam pedas yang pekat tu (kat sp, asam pedasnya cam kita masak asam rebus)

    ReplyDelete
    Replies
    1. asam pedas ni ada macam2 versikan, ikut negeri dan kampung juga kan.versi apapun yg penting terasa semua bumbunya dan sedap..

      Delete
  4. meriahnya makan kalau berkumpul ramai ramai nih..apa yang dihidangkan semuanya sedap sahaja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu zulaikha..apa di hidang kekadang tak berbaki. semua habis..

      Delete
  5. Replies
    1. Klu dh ramai2..tak sedap pun jd sedap..hehe

      Delete
  6. sedapnya aktiviti mkn2 ni.lagi2 kalau bersama family :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye nik..kalau boleh nak setiap minggu..huhu

      Delete
  7. sedapnyaaaaaaaaaa. makan pulak ramai2, lagi bertambah2 sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertambah sedap kalau bertukar2 juadah..hehe

      Delete
  8. makan2 ramai2 berkumpul dgn ahli keluarga mmg seronok rasanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. acara memeriahkan keluarga.kalu tak buat rasa sunyi, maklum semua anak dah berumahtangga..

      Delete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..