*

Thursday, 3 January 2013

selamat tahun baru 2013

Assalaam..
Hari ini dah 3hb jan 2013. 
belum lagi terlambat kan kalau akk nak ucapkan selamat tahun baru..
Selamat tahun baru..semuga tahun ini lebih baik dari tahun2 sebelumnya. 
sesiapa yang menyimpan berazam tu.. kenalah berazam yang lebih baik dari azam sebelumnya...
tercapai ke tidak azam tu.. hanya Allah sahaja yang tahu. kerana kita hanya merancang..Allah jua yang menentukan. Apa pun azam kita kenalah diiringi dengan kesunguhan, berdoa dan tawakkal. insyaallah.. Allah akan perkenankan..

azam akk pada tahun lepas pun hanya terlaksana 50% sahaja.tapi tak kisahlah kan. janji ada buat dan bersambung untuk azam tahun ini ..insyaallah..
tiada azam baru buat akk..

tahun 2012 meninggalkan banyak kenangan suka dan duka buat akk. biarlah akk sorang saja yang tahu akan kisah suka dan duka akk ini. paling tidak pun akk berkongsi bersama papa. kalau akk ceritakan pada sesiapa pun mereka tidak akan faham perasaan akk dan apa yang terbuku  di hati akk ini..huhuhu
kenapa tetiba sedey! 

******
dividen ASB dak keluar..dah update buku ke belum? mesti ramai yang tersenyum sampai ketelinga bila tengok buku biru tu. sesiapa yang akaun dah penuh tu..lagi lah pulak..senyum ajer sepanjang tahun!! yang belum penuh tu..berdikit2 lah menabung untuk kehidupan dimasa hadapan yang lebih selesa dan terjamin..
sukanya..kalau semua ahli keluarga tersenyum sepanjang tahun..:))))
ada orang kata ini dividen untuk memancing. tak kisahlah tu..lebih baik ada dari tidak ada kan!!

******
taman akk memang tengah meriah dengan bunga2an. bunga roselah..apa lagi..hihi
kebanyakkan daun semua gugur di sebabkan musim hujan dan jangkitan penyakit yang di namakan blackspot. 
Blackspots adalah fungus yang hadir berpunca dari cuaca lembab. ia berbintik hitam membentuk seperti cincin kuning pada kedua-dua belah daun. lama kelamaam daun yang hijau bertukar menjadi kuning kemudian gugur ke tanah. Daun2 yang gugur perlu dikeluarkan dan bersihkan kawasan sekitarnya.. supaya spora tidak berterbangan dan berjangkit kepokok lain. blackspots tidak menyebabkan pokok mati..tapi pokok tak nampak cantik walau pun ia berbunga. nampak togel aje..hihi
 



 saja nak menepek buat cuci2 mata kawan2 dan pengunjung blog akk ni. 
 abaikan aje ye kalau nampak ada yang tak kena. akk nak upgrade lagi laman akk ni..tapi kena tunggu masa yang sesuai..huuh.

roses of the day..
jingga irisa

Angle face

7 comments :

  1. assalam..selamat tahun baru buat akak juga..meriahnya rumah dgn bunga2 rose yg sedang berkembang..

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru kak yon..

    tersa bersemangat nak tanam bunga rose pulak bila tgk sini...

    ReplyDelete
  3. salam kak yon. cantiknya laman akak. byk pokok ros. saya baru nak berjinak dgn ros ni. ada la dlm 8 pasu. hari2 duk belek takut mati. :> nak tanya. mana akak beli trellis yg cantik tu ek. dah lama mencari.t.q

    ReplyDelete
  4. selamat tahun baru
    moga2 tahun ni
    bunga lebih ceria
    hati lebih gembira
    dan hidup lebih bahagia

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum kak yon selamat tahun baru semuga kasih dan sayang Allah mengiringi selalu

    ReplyDelete
  6. selamat tahun baru :-)

    ReplyDelete
  7. salam kak yon

    cantik tul bunga ros kak yon..teringin gak satu hari nanti
    nak tanam

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..