Monday, 31 December 2012

hari minggu yang santai

Assalaam..

Dah lama akk tak rasa suasana santai pada hari hujung minggu..
kebetulan kami minggu ni takde aktiviti..
pagi2 papa dah ajak pergi jogging..
selalunya tak pernah jogging bersama..
akk suka pergi sebelah pagi..papa pulak suka jogging petang..
kali ni dapat bersama..tu yang seronoknya..hehe
dapatlah buat dua pusingan kat tasik seksyen 7 shah alam..
amik masa dalam sejam lebih jer..
lepas rehat kejap..lepak pulak kat kedai makan..apa nama ntah kedai tu...tak tengok pulak..
sarapan pagi.. makan soto dgn airteh o secawan..
dua2 oder benda yang sama..
sehati sejiwalah katakan! kan! kan! kan!

tapi.....kalau yang sorang oder benda lain..kan boleh merasa sikit sorang!



 balik rumah apa lagi..pokok rose lah yang akk kerjakan. buang daun, gembur tanah, bubuh baja, alih pasu..apa2 ajelah..sambil2 tangkap gambar..hehe









 dah siap kerja2 kat halaman..gatal tanganlah pulak nak mengecat. habis semua pasu dan kaki pasu bunga akk cat warna putih.
daripada terbiar berkarat kat tepi rumah.. bila sudah di cat semula baru nampak serinya..

bila matahari dah meninggi..macam tau aje perut ni mintak di isi. papa pun macam tau ajer apa ada dalam isi hati isteri..
awak nak masak ke ari ni..atau nak beli?
tak payah beli lah awak..kita masak aje!
klik ler sini...

sekian the story..hihihi






















 







12 comments :

  1. Soto itu kelihatan sedap dan bunga2an itu menyegarkan pandangan. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedap kakcik terbuka selera. rose tu buat terapi minda..

      Delete
  2. meme berseri2 bunga ros tu, sejuk mata memandang

    ReplyDelete
  3. sama2 masuk dapur untuk masak lagi bagus
    hehe

    tapi aku ni selalunya ambil kontrak cuci pinggan mangkuk lepas makan je
    masak tak reti la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde maknanya oghe laki masuk dapur nok masok..kecah satu ghumoh..hehe
      Nak basuh pinggan kena ikut mood dia..huhu

      Delete
  4. selamat tahun baru 2013 akak..wah bestnya dpt jogging2 gitu..mama doktor tak benarkan..hu2x..

    ReplyDelete
  5. selamat tahun baru mama.moga mama sihat sentiasa..:)

    ReplyDelete
  6. selamat berkenalan kakyon..

    ReplyDelete
  7. Best juga joging sama2 kan..takde lah boring sorang2..hehe.. sedap je nampak soto tu Kak...
    Bunga2 tu cantik nya..Mekar dah! :)

    ReplyDelete
  8. sama2 zulaikha..
    terimakasih singgah sini..

    ReplyDelete
  9. atie yusuf..
    apa pun aktiviti akan jadi best kalau dpt buat berdua..hehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...