*

Tuesday, 20 November 2012

Tazkirah pagi..mendidik hati..

Assalaam..
Bila sesekali papa mengomel..menusuk juga kedalam hati dan perasaan akak!
*ermmmm...selalunya pagi pagi akak yg mengomel..*
kali ini papa yang mengomel..eh eh! bukan mengomel, tapi umpama mendengar tazkirah pagi..hihi

Apa yang awak nak risaukan?
Apa yang awak nak takutkan?
Apa yang awak nak kisahkan?
peduli apa dengan apa orang nak cakap!
bukan mintak RM diaorang pun!
bukan nak susahkan diaorang pun!
bukan itu..bukan ini..dan macam2 bukan lagi!!!..huhuhu
itulah omelan papa..

susah akak nak terangkan tajuk omelan papa..
kalau akak terangkan satu persatu..nanti di kata kan riak pulak..
Nauzzubillah..jauhkanlah..
cukuplah sekadar akak katakan..semangkin tinggi kita mendaki..semangkin gayat kita memandang kebawah...
biarlah ikut rasmi padi..:)

gmbr pinjam cik google

papa kata..sebagai  manusia biasa memang ada rasa riak dan bangga diri tanpa di sedari..
itu memang tak boleh nak elak dan kadang2 kita tak perasaan. tapi kita boleh " mendidik hati " kita supaya tidak mudah membangga diri, riak dan takabbur. selalulah toleh2 kebelakang...
banyak sudah kita perhatikan kisah orang2  yang riak dan sombong. jadikanlah kisah mereka sebagai pengajaran..wallahhuaklam.


9 comments :

  1. salam kak yon
    Alhamdulillah..buat tirana aduka...moga tersemat dihati ini.

    ReplyDelete
  2. suami bila sesekali mengomel memang selalunya menusuk jauh ke dalam hati..

    suami sy camtu juga Kak Yon, sesekali keluar bedesup laju je.. denga je le

    ReplyDelete
  3. tak suka mengomel dan dengar orang mengomel
    hehe

    ReplyDelete
  4. TiranaAduka..
    wslm..pertama kali masuk blog TA dah melekat dihati akk..hehe

    ReplyDelete
  5. ubu intan..
    org lelaki jarang bersuara meluahkan perasaan mereka. sesekali mereka bersuara..kita pulak mudah terasa..huhu

    ReplyDelete
  6. tehr..
    kalau serius sangat pun tak bestlaa..:)
    sesekali dengar lelaki mengomel..baru tahu yg mengomel ni takde faedahnya..

    ReplyDelete
  7. ehem..sekali sekala diaorg ada peluang utk mengomel terus tertusuk hati kan?..he2x..

    ReplyDelete
  8. mama aini..
    omelan lelaki lebih berisi.itu sebabnya Allah jadikan lelaki ketua keluargakan.

    ReplyDelete
  9. Betul kata suami Kak Yon tu.. Sebagai manusia biasa kita punya banyak kekurangan dan tak dapat elak drp melakukan kesilapan. Sebab tu kita perlu saling mengingatkan..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..