*

Monday, 24 September 2012

puding tauhu aka laicilongan

Assalaam..
semalam merajinkan diri membuat puding laici/longan. puding ini akk nampak semasa akk bw keblog munna.Bila nampak gambar yang munna tepek..akk teringat pada satu hari akk kemajlis kawen di D’Palma Inn Shah Alam. Untuk desert..puding inilah yang tuan rumah hidangkan. memang kena dengan selera akk..makan sampai bertambah2.tak malu akk..macam makan kat bawah kemah aje gayanya..hehehe. 

akk pun tak malu terus komen minta resepi dari munna..:)
akk ikut semua cara apa yang munna tulis kecuali ..akak guna longan bukan laici ( suruh papa beli laaici takde katanya..longan aje yang ada.longan pun longanlaa labu!)
akk juga guna santan kotak..bukan santan biasa dan susu cair jenama FNN.
semuanya Ok..sedap sesedap rasa.manisnya..lemaknya..memang kene dengan selera seisi rumah. rasa macam nak buat lagi minggu depan. dah jadi menu wajib nie..terimakasih banyak munna dan kata munna..diapun ambil dari laman My resepi..:)


lebih semalam..hari ini baru nak tayang. habis semangkok akk makan sorang..

terima kasih ye..kerana sudi membaca catatan kakyon@kakrose.

6 comments :

  1. Keluarga kakak pun suka puding-puding apa lagi bapak kakak sebab soft agaknya.

    ReplyDelete
  2. salam kak..
    sy dah salin resepinya dr munna..buatnya yg belum..rasa mcn esk jg nak buat..

    ReplyDelete
  3. Salam kak Yon...mmg sedap mkn sejok2 ni.Ada lg tak?

    ReplyDelete
  4. baru terpikir nak buat puding laici.. leh try resepi ni :-)

    ReplyDelete
  5. puding?
    wah, bestnya
    saya memang suka puding
    hari2 makan banyak2 pun tak kisah
    hehe

    ReplyDelete
  6. ehem sedapnya..nanti mama buat ek..thanks ..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..