*

Wednesday, 8 August 2012

janji mesti di tepati..

Assalaam..
sedap bunyinya slogan 'janji di tepati'..:)
berjanji memang senangkan main cakap aje..tapi nak menepati janji tu yang susah!
apa yang kakyon@kakrose nak tulis ni takde kene mengena dengan slogan 'janji di tepati' yang heboh kini..


edit cik google punya

akk cuma teringat ada berjanji dengan sesorang yang akk akan buatkan sesuatu untuk dia. tapi di sebabkan keadaan semasa akk yang tidak mengizinkan, membuatkan akk terpaksa memungkirkan janji akk padanya..huhuhu 

tapi..sebelum akk berjanji dulu, dia berjanji akan melakukan apa yang sepatutnya dia lakukan. bila dia tidak dapat melakukan apa yang dia dah janjikan..maka akk pun buat2 lupalah janji akk tu..huhu
lupakan sementara slogan 'janji di tepati '..

peribahasa ada mengatakan..lembu di pegang pada talinya. manusia di pegang pada janjinya..
janji apakah itu?

***_***
  

 harap2 orang itu tidaklah marah pada akk kerana tidak menepati janji..
 
terima kasih ye.. kerana sudi membaca catatan kakyon@kakrose

4 comments :

  1. salam kenal kak yon...
    mmg betul kita berpegang pd janji

    ReplyDelete
  2. Janji tu kotakan lambat skit.. Bukan x kotakan langsung..ye tak Kak?

    ReplyDelete
  3. ehem..betulkan kadang2 bila berjanji rasa bersalah bila kita terpaksa memungkirinya..takpe..bila keadaan dah mengizinkan, bolih akak tunaikan..

    ReplyDelete
  4. kaktini..
    janji kena lah tepati kan..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..