*

Monday, 9 July 2012

sahabat

Assalaam..
Alhamdhulillah..akk selalu bernasib baik mendapat kenalan dan terus berkawan baik..tak kiralah samada di alam realiti atau di maya..
akk selalu menganggap kawan2 yang akk dah kenal lama sebagai adik2 akk sendiri .walau pun akk ni bukan jenis orang yang peramah *pemalu...sbb akk selalu merasa rendah diri kot..memang akk rendah pun..ahaks! ..tapi bila kenalan yang akk jumpa tu peramah..akk tak jadi pemalu dah...
Mulanya..akk mengenali Aton Munasir melalui laman Blog berkaitan PML. selalu bertanya khabar dan lama kelamaan kami menjadi rapat..tapi  di chatbox aje. suatu hari beliau hendak membeli barangan yang akk jual. Secara kebetulan masa itu akk tengah tergila2 mengumpul PML. Di blog beliau ada mengatakan yang beliau ada menjual PML.
Suatu hari akk melapangkan masa berkunjung kerumah beliau. mulai dari saat itu kami menjadi kawan rapat dan saling bertanya khabar..



hilang minat kami menjadi pengumpul PML..kami beralih arah pula ke tanaman rose. selalu juga berkongsi ilmu..cara menanam dan membaja. baru2 ni Aton ada mengatakan yang pokok rose beliau sudah mulai sihat dan gemok. kata beliau..dia mengunakan baja dari tinja arnab. dimanalah pulak akk nak mencari tinja arnab tu!!..huhuh

tak sangka pulak..rupanya kelohan akk mendapat perhatian Aton. beberapa hari kemudian beliau talipon kata nak datang..nak hantar tinja arnab kerumah akk. susah payah Aton menghantar tinja tu..walau pun dia dalam keadaan tergesa2 di sebabkan ada urusan lain.
ya Allah..kau permudahkan urusan sahabat ku ini..kerana dia telah memudahkan keperluan ku.. dengan izin mu jua ya Allaah.. Amin.

sekarang ni pokok2 akk dah mula subur dan sihat..akk suka sangat. harap2..hari raya ni pokok2 rose akk akan meriah berbunga..:))

17 comments :

  1. asslam..mudah2an..pokokrose gemuk danberbunga raya nanti.
    acik suka tengok bunga rose..tapi acik tak tanam..tak de tanah dah dok rumah teres

    ReplyDelete
  2. wangi ler rumah kakrose lps ni.......pokok dah sihat.

    ReplyDelete
  3. Rumah saya takleh tanam bunga dalam pasu la kak yon...asik jadi sarang semut je

    ReplyDelete
  4. salam K.Rose.Mmg seronok dpt kawan2 yg prihatin ni kan.Semoga persahabatan itu terus kekal hingag ke akhir hayat.
    Aminnnn
    Makin gemok la bunga kat umah akak la ya.

    ReplyDelete
  5. anies..
    boleh..jom masuk sini..
    https://www.facebook.com/groups/rosrosarosemawar/

    ReplyDelete
  6. Acik Erna..
    rose bolah tanam dalam pasu..

    ReplyDelete
  7. zana..
    bunga bau wangi..baja pulak bau busuk..huhu..jadi sama ajer..heheh

    ReplyDelete
  8. zures..
    kalau pasu jadi sarang semut..pokok pun mati. kena spry ubat semut..

    ReplyDelete
  9. salam kenal kak yon..smoga pokok2 gemuk..hari raya nnt bertambah seri yer kak..bestnya dapat kawan yg baik dan ikhlas kan kak:)smoga persahabatn sntiasa berkekalan :)

    ReplyDelete
  10. azatie..
    alhamdhulillah..amin.
    dah gemok daun kena bubuh baja bungala pulak.taik kambing pulak jadi mangsa makanan rose..hehe

    ReplyDelete
  11. zila norazila..
    salam kenal kembali zila..
    alhamdulillah.. moga persahabatan kami meriah seperti bunga2 ros yg akk tanam..:)

    ReplyDelete
  12. salam kenal kak yon..terima kasih sudi follow dan komen kat blog saya..

    ReplyDelete
  13. Anum..
    salam kenal kembali.jom bw sama sama..:)

    ReplyDelete
  14. ehem untung ada ramai kawan.. :)

    ReplyDelete
  15. mama..kekadang lebih seronok dpt kawan maya. Kawan yg tak akan menyentuh hal peribadi kita..

    ReplyDelete
  16. ooo
    yang ini rupanya 'ubat' pokok bunga
    hehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..