*

Friday, 6 July 2012

rajinnya hari ini..part4

Assalaam..
bersambung lagi tajuk nie..panjangnya..:)
hari hari berkemas/berkebun di halaman rumah sudah menjadi satu hobi dan terapi bagi akk..
akk suka dan seronok sebenarnya..badan keluar peluh..dapat sinaran matahari pagi..rasa cergas dan segar. minda pun tenang..tenteram tatkala melihat kuntuman bunga berkembang mekar di halaman rumah yang di hasilkan dari airtangan akk sendiri..
dengan izin Allah jua..

hobi nie sebenarnya mengubat hati dikala sunyi. memang rasa sunyi kehidupan kita bila anak2 sudah dewasa. mereka pun ada kehidupan sendiri yang perlu di uruskan. takkan nak duduk bawah ketiak mak bapak ajer kan! kan! kan!

 sekurang2nya akk takde lah nak memikirkan sangat hal/masalaah  anak2. terlebih pikir nanti darah naik mencanak!
kalau sakit nanti..siapa yang susah..mereka2 juga yang susahkan!
sekurang2nya..alhamdhulillah akk dan papa masih sihat dan tidak perlu menyusahkan mereka2..insyaallah..

itulah malasnya bila free sangat nie..mulalah akk terkenang kisah sendu sedan akk dimasa lalu.huhu.
jom..kita layan tanaman kat laman rumah akk!!
 pokok "akar dhani " di beri nama. cucu akk pun namanya dhani..hihi


 ini rose QOS..queen of swedeen. dah setahun lebih akk tanam.sejak berpindah rumah pokok ni seolah merajuk..taknak berbunga sangat. hanya baru2 ni dia dah mula rajin berbunga walaupun tak sebanyak macam dulu. wangi baunya..kembangnya tak lama,2-3 hari berguguranlah dia..
sama macam airmata akk..hari2 berguguran..
haih! jangan kau perasan dan jauh hati sangat rose!
takde ape2nya! biasalah perasaan orang dah tua..huhuhuhuhuhuhuuuuuuuuuuuuu
itu kata papalah..dia pun pandai pujuk hatinya sendiri..:(


JR..japanes rose..meriah berbunga..
jumpa lagi nanti..salam sayang untuk semua..

6 comments :

  1. Rose jepun tu kakak pun tanam tapi kena selalu sulam balik buang yg dah agak tua. Tapi Rose yg besar tu aduh... tak menahan kakak tengok jelesnya. Kakak punya banyak daun tapi tak ada bunga... geram sangat.

    ReplyDelete
  2. sy ada rumah yg ada tanah sikit pon tak terjaga, tumbuh rumput jer, apatah lagi nak tanam bunga

    ReplyDelete
  3. Kakzakie..
    senang tanam rose jepun je ekk..kalau meriah berbunga semuanya..cantik satu halaman..
    nak banyak bunga..guna baja taik kambing.baru dapat info masa pergi floria semalam..

    ReplyDelete
  4. Matjoe..
    biasalah orang bekerja..mana ada masa. akk ni dok rumah..klau rmh semak samun..baik dok flat jeelah.ngeee..

    ReplyDelete
  5. ehem cantiknya taman !!..kat rumah mama ada bunga tiruan je..hu2x..

    ReplyDelete
  6. mama..
    Takpe mama..lagi senang xyah siram.hehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..