*

Tuesday, 10 July 2012

dugaan!

Assalaam..
Ada masanya kita di duga untuk mengetahui tahap kesabaran kita.tetiba akk di duga dengan bermacam masaalah..
pertamanya kereta papa rosak..sudah seminggu tinggal di workshop..tak pulih lagi. pada mulanya papa guna kereta akk..tapi di sebabkan akk pun nak guna juga..*kekadang kami ada urusan yg berlainan tempat* papa minta kereta ganti dari workshop..
sebenarnya.. lama dulu akk mengimpikan kereta prado.sampai kesudah tak kesampaian mimpi akk tu. bila workshop tu bagi papa guna kereta ni hingga kereta papa siap..akk teruja nak naik. tapi..papa kata..awak jangan naiklah kereta tu..ada tokong didalamnya..
langsung terbantut keinginan.

pandang ajer laa.. 
 
dugaan kedua..tetiba mentol lampu bilik air terbakar. papa nak ganti  mentol baru..akk yang tak bagi. akk takut papa tak boleh panjat tangga.. sbb siling rumah ni tinggi sangat. akk risau kalau berlaku apa apa yang tak diingini..akk juga yang susah nanti. akk kata..tunggu anak2 balik nanti suruhlah dia orang pasangkan. sampai kesudah takde sorang pun yang balik. seminggu bilik air akk bergelap..kami guna torchlight aje..heheh @ last papa pasang senyap senyap tanpa pengetahuan akk..
 
mesin basuh rosak lagi..dah beberapa kali di baiki..rosak juga lagi.lepas satu..satu masalah.memula bila spin kain tak cukup kering. lepas di baiki tak cukup pusingan pulak.dua kali pusing dah siap..macam kain tak cukup bersih aje. lepas di baiki lagi..bocor pulak..melambak air keluar.
jawabnya nak kena ganti baru la tu..huhu

 beli model yg murah jer..
memang  menduga kita untuk berbelanja. baru merancang rancang nak berjimat cermat..kena berbelanja juga. nasib baik masa TV kene petir..masih dalam gerenti. kalau tak harus kena keluar belanja juge...huhuh

9 comments :

  1. salam kakyon..leps satu..satukan kakyon..selalu terjadi macam tu..acik baru je ganti mesin basuh..
    yang pertama kali beli dulu tahan 13 tahun yang kedua dah 13 tahun jugak boleh buat kerja lagi..tapi rupanya bila acik cuba alih..roboh bawahnya..terpaksa ganti..

    ReplyDelete
  2. wlm Erna..mesin basuh akk jd rosak sbb kena alih masa wat renovet rmh. Bila dah rosak tak guna baiki..lebih baik beli baru..

    ReplyDelete
  3. sabar jelah dgn dugaan yg datang kan akak..hu2x..

    ReplyDelete
  4. Mama..reda n sabar jerla..

    ReplyDelete
  5. teringat kat mesin basuh munna...sama gak..dah berapa kali repair masih lagi buat hal... nak yg baru juga agaknya

    ReplyDelete
  6. munna..
    mesin basuh dulu2 tahan lasak. yg baru ni..nak nak yg jenis digital..hampeh!

    ReplyDelete
  7. sabor kakrose ye. orang Aman Palastin cakap kalau kita kena dugaan,kita kena comparekan life kita dengan saudara kita di gaza. Kita masih beruntung

    ReplyDelete
  8. duagaan bermakna Allah nak berikan kita pahala
    terima je dengan seikhlas hati

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..