*

Wednesday, 4 July 2012

berapa kos membaik pulih rumah ye?

Assalaam..
agak2nya lah kan..berapa kos yang akk kena keluarkan untuk membaik pulih rumah sewa akk ni ye? sejak beli dan di sewakan..akk belum pernah membuat apa2 baik pulih. selama ni..alhamdhulillah..dua orang penyewa rumah akk menjaga kebersihan rumah dengan baik..
selepas penyewa ketiga keluar.. rumah akk mengalami kerosakan yang
agak teruk juga. dua pintu bilik air, sinki dapor perlu di tukar, seluroh dinding rumah perlukan cat baru sbb penuh dengan lukisan abstract..huhu. lantai paker kedua2 bilik kene ganti dengan tiles, tapi lantai bilik ketiga tak rosak apa pun..masih baru seperti tidak pernah di guna. pendek kata..kena makeover keseluruhannya..huuh
nampak gayanya..kena kosongkan sebulan dua bagi laluan untuk membaik pulih..huhuh
budgetku lariiiiiiiiiiiii..huuuuuuuuuuuuuuuuh

5 comments :

  1. mahal renovate rumah skrg ni, buat sikit2 pun dah cecah RM10k. Kakrose xbuat perjanjian utk cover dinding yang diconteng?

    ReplyDelete
  2. tgk kontraktor jg kak.. ada yg murah ada yg mahal..sy renovate umah kt kg je da mkn harga RM25K++ ni kn pula kt bandar... arwah makcik (@ bandar) penah renovate balcony je da mkn harge rm10k..pd hal balcony cuma sekangkang kera je...

    ReplyDelete
  3. @nazri..
    itula..mahalkan.rasa tak berbaloi nak repair.klau kita banyak sangat syarat..takut takde org nak sewa pulak.

    ReplyDelete
  4. anies..akk dh tanya..nk cecah 10k jugalah.rasa dah malas nak uruskan..rasa macam nak jual je..huhu

    ReplyDelete
  5. assalam..ehem sakit hati kan kalau dpt penyewa yg suka merosakan..hu2x..memang banyak kos nak repair tu..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..