*

Tuesday, 5 June 2012

selera akk..

Assalaam..
Alhamdhulillah..pagi2 jiran setaman akk datang kerumah..bawakkan akk lauk pauk yang di bawa dari kampung...
 " Semalam Adik ipar saya kawin..bapak mertua saya potong lembu 5 ekor kak!!.makanan yang saya bawak balik banyak sangat..jadi saya bagi semua jiran2 kat sini! " Baiknya jiran setaman akk ni. Orangnya muda lagi..sebaya anak akk. tapi dia lebih suka memangil akk..kakrose! heheh.
Alhamdhulillah..suka akk dapat berjiran dengan orang yang baik2. walaupun baru enam bulan akk berpindah..tapi semua jiran2 akk dah kenal. Walau mereka masih muda dan berkerjaya..ada yang berkedudukan tinggi juga..tapi mereka tidak sombong dan pentingkan diri. kalau ada kenduri kendara mereka suka berkumpul dan bersembang sambil  beramah mesra...


lauk pauk pemberian puan Nadiah..
sedap masakan orang felda kat pahang ni..felda mana tak tanya pulak.
rasanya macam masakan rendang dendeng..



  yang ini sedap..kena dengan selera akk.macam masakan jawa. nama masakan 'ungkep! pernah dengar?

 paceri nenas


telor pindang ni..papa yang bawak balik.pemberian kawan!..katanya. kawan yang mana tak taulah..elok jer 2 bijik..kihkihkih


walau pun banyak lauk pauk..selera pulak tetiba berubah.hehe..
McD! lama dah tak pekena tau! ..



sebenarnya akk nak merasa Horlicks Crunch McFlurry..yang dikatakan sangat creamy..crunchy n testy..ehehe.. cam bebudak!!!




10 comments :

  1. nampaknya terlebih daging ni
    sayur tak ada ke?

    ReplyDelete
  2. sedapnya rendang dendeng tu kak...huhu...meleleh air liur tgk...


    p/s: salam, tengs drop by my blog...saya follow sini terus yer...

    ReplyDelete
  3. Semuanya nampak sedap2 belaka....terliur sudah.

    ReplyDelete
  4. untungnya duduk m'sia..macam2 makanan ade.timur barat..utara selatan..semua ada..:)

    ReplyDelete
  5. masakan sayur tak ditayangkan..masak sayur org kg jer tehr..

    ReplyDelete
  6. terimakasih wahida..nnti akk follow..

    ReplyDelete
  7. norzie..
    cepat2 amik tissue..jgn terliur sampai meleleh nanti..heheh

    ReplyDelete
  8. assalam..untung ada jiran2 yg baik & peramah spt mereka kan kak rose !!!..tetiba tukar panggilan nama ni..he2x..

    ReplyDelete
  9. ni kes dh terlebih byk pilihan mknan heee cam ner tuh?

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..