*

Thursday, 14 June 2012

rajinnya hari ini..

Assalaam..
hari ini merajinkan diri..berkebun..berkemas..memasak dan apa2 yang patut di buat oleh suri rumah tangga. bukan selalu dapat meluangkan masa seharian di rumah, selalunya ada sahaja urusan di luar rumah yang harus di utamakan. rindu rasanya nak kedapur..mengetuk2 sudip...mengodek2 senduk..menghayunkan alu lesung batu..menyental periuk dan kuali sampai berkilat boleh dibuat cermin!..mengasah pisau dan parang bagai hendak pergi berperang!..hahah
peti ais mengamit minta di bersihkan sebab sesak dengan isiperut yang dah xfired. asam.. garam.. pakaji..sudah berkurun bersesak di situ meminta jasa bakinya di tabur...hihihi
apa lagi!!!
mulakan dengan memasak!!..

oleh kerana kami berdua berdiet, nak kurangkan makan nasi..untuk lunch hari ini akk masak meehoon sup saja. heh! bukan ke meehoon tu di buat dari beras jugak kan? belasah ajelah..heheh

sambil masak..sambil kemas apa yang patut. rasa kaku aje dapur akk ni..
kalau takde benda kenit2 ni..suram jer dapur akk ni tau!..huhu

letih apron ni menunggu..bilala saat dia akan di pakai...eish..eish..eish..

sabun pencuci pinggan.. 6 bulan pun belum tentu habis diguna..*akk suka guna jenama zip, banyak buihnya..ini bukan iklan berbayar ye!..iklan percuma jer..hihi. yang air kuning dalam botol tu bukan sabun pencuci..tapi air rendaman kulit bawang..nak buat baja tanaman.. bunga rose...

coffee maker ni saja yg aktif berkhidmat kepada tuannya..ini sumbangan dari oya..dapat hadiah kawen dia.

melayan siaran kelasik FM *chanel pilihan papa..kekadang tangkap syahdu juga..meleleh jiwa raga..dibuai rasa..hehe

 koleksi pelita..pemberian rakan maya yg juga blogger..cikgu azah dari KK.
sebenrnya pelita ni akk nak gantung di luar rumah..tapi belum sempat nak suruh papa tebuk/paku dinding..sementara tu letak aje di situ..


 kemas juga dapur kering yang nampak selamba jer ni. tak frenly langsung..
any idea fren ? akk want it look ceria..huh
 

laman sekangkang kera di belakang rumah..berangan jer! belum terlaksana apa yang di angankan..
baru ada pokok jambu..pokok kari..pokok kunyit..pokok keladi *masak asam rebus sedap ni*..pokok pandan..pokok serai pun macam taknak hidup jer!..huhuh
tanah kering kontang..nak wat camner ekk?





4 comments :

  1. assalam..ehem rajinnya dia masak dan kemas rumah..`isteri mithali`..

    ReplyDelete
  2. mama..
    isteri mithali takpe..jgn isteri menyesali..hehe

    ReplyDelete
  3. pada ella dah berseri dah dapur akak tu .. tambah dah makin besar ni .. lagi lah meriah.

    ReplyDelete
  4. yeker kakchik..akk rasa macam ada je yg tak kena..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..